Förstör man antikolikfunktionen på dr brown med annan napp?
Ja som rubriken lyder.. märkte att min tre månaders son började strula vid matningen gnälla och även äta mindre per mål vilket jag tyckte rimmade illa eftersom han hoppar över nattmålen nu. Bytte då till mam 2 napp men den flödade så fort att han hann knapptandas, dock var han ändå mer nöjd, bytte då till stl 1 på mam eftersom han verkar tycka om den mer än dr browns original, dock tycker jag att även denna rinner fort. Iom nappbyte så äter han mer har ökat från 150 till 180 per mål (vatten) förr med den gamla nappen åt han knappt upp 150 nu äter han upp 180 utan problem och skulle säkert äta mer om han fick. Dock tyvker jag att han rapar och framförallt kräks mycket mer per mål.. nu blir jag osäker på om det är så klokt att använda mam napp till dr brown, den har ju dessutom luftventil i kanten vilket inte dr browns nappar har.. är det klokare att försöka använda dr browns egna nappar ändå fast gå upp i storlek? Det är ju dock lite synd då han verkar trivas med napparna, har testat hela mamflaskan men den gillar jag inte.. vad tror ni? Förstör jag antikolikfunktionen då jag byter till mamnappen?