• Anonym (Fasiken!!!)

Interimistisk vårdnad?? Hur funkar det?

Undrar lite hur det går till när man begär interimistisk vårdnad och hur hållbart det är? Med andra ord,vad innebär det?

• Svar på tråden Interimistisk vårdnad?? Hur funkar det?
  • Anonym
    Anonym (Fasiken!!!) skrev 2012-11-30 15:39:57 följande:
    Undrar lite hur det går till när man begär interimistisk vårdnad och hur hållbart det är? Med andra ord,vad innebär det?

När jag hade det så innebar det att jag under den tiden hade ensam vårdnad och den andre endast umgänge.

Domstolen gav mig det fram till domstolsbeslutet.
  • Anonym

Det innebär ett tillfälligt beslut tills utredningen är klar. En utredningen tar ju lång tid och
    fram tills dess ska något gälla..och då beslutar tingsrätten vem som ska ha t ex vårdnaden (om det gäller det)
    fram tills det "riktiga" domslutet. Den om får vårdnaden först (interimistiskt) har också störst chans
    att få den sedan när beslutet tas. Gemensam vårdnad för spädbarn interimistiskt tror jag inte man tar
    utan då har mamman oftast vårdnaden enskilt tlls en utredning gjorts ordentligt.

Hur gamla är barnen/barnet? Vem har vårdnaden idag? Vem har stämt?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-30 21:36:30 följande:
    Det innebär ett tillfälligt beslut tills utredningen är klar. En utredningen tar ju lång tid och fram tills dess ska något gälla..och då beslutar tingsrätten vem som ska ha t ex vårdnaden (om det gäller det) fram tills det "riktiga" domslutet. Den om får vårdnaden först (interimistiskt) har också störst chans att få den sedan när beslutet tas. Gemensam vårdnad för spädbarn interimistiskt tror jag inte man tar utan då har mamman oftast vårdnaden enskilt tlls en utredning gjorts ordentligt. Hur gamla är barnen/barnet? Vem har vårdnaden idag? Vem har stämt?

Ingen har större eller mindre chans att få vårdnaden när fastgilligt beslut tas allt beror på vad som kommit fram i utredning samt under huvudförhandling. Den som haft ett interimistiskt beslut Ian helt plötsligt förlora allt eller vinna allt.
  • Anonym

Anonym skrev 2012-12-01 06:14:57 följande:

Ingen har större eller mindre chans att få vårdnaden när fastgilligt beslut tas allt beror på vad som kommit fram i utredning samt under huvudförhandling. Den som haft ett interimistiskt beslut Ian helt plötsligt förlora allt eller vinna allt.

Stämmer ej. Vad är din källa?
Svar på tråden Interimistisk vårdnad?? Hur funkar det?