• Anonym (sjukt)

VAD F#N kom ut ur mitt underliv? VARNING (grottesk beskrivning)

har sedan en månad tillbax testa nuvaring och den ville bara halka ner och krångla. kändes massa vid sex mm....hursom helst så var det 5 månader sen jag fått barn och har inte vart gravid efter förlossningen och har vart noga med annat skydd undertiden tills denna nuvaring kom i ni bilden.
    har haft en svampinfektion som uppstod i samband med insättningen av nuvaringen som va svår att bli av med trotts kräm å vagitorer man kör upp...
    .ringen halkade ur för ca 3 dagar sen men det gjorde inget då det va dags att ta ut den för mens, mensen kom plötsligt igår och smärta i magen va stark som mensvärk kan vara, körde upp en tampong o när jag sen gick på toa 2-3 timmar senare säger det PLASK i toastolen å jag tänkte vafan gled tampongen ut? nej , har jag glömt papper i trosorna som blev bloddränkt å plaska ner, nej! det va en stor tjock bit hud? lr nån typ av slemhinna ? såg ut som undersidan på en tunga typ..lite blodsprängd lr striming ca 10 cm lång 4-5 cm bred och 1cm tjock! fiska upp den märkliga biten å studera den! men vart kom den ifrån??? hade inte blödigt mycket så tampongen behöves bytas även om jag såklart tog ut den direkt när jag såg biten, men inget mer kom och jag undrar nu har någon vart med om nått liknande?? kan inte släppa den där grotteska biten som trilla ut från någonstans ifrån. håller mitt underliv på att falla isär?? tvivlar på att det va missfall lr nått som vart kvar sen förlossningen, men va tror ni ?

snälla HJÄLP!!    

• Svar på tråden VAD F#N kom ut ur mitt underliv? VARNING (grottesk beskrivning)
  • Anonym (gissar bara)

Visserligen är det fem månader sedan din förlossning. Men hur var ditt avslag? Jag fick också barn för fem månader sen och i mitt avslag kom det precis såna klumpar som du beskriver. Kolla upp med en bm så det inte är nåt sånt. Tror inte det är så bra. Gissar på att det kan vara rester utav moderkakan. Eller levrat blod. Kan tydligen komma små bitar från moderkakan om den gått sönder.

• Anonym

Fick också en helt sjuk bakteriell vaginos av Nuva p-ring. Pratas väldigt tyst om detta....Har ALDRIG haft problem tidigare med infektioner och dyl. Är 36 år. Lite OT...men ändå...

• Anonym (bruttan)

Att moderkakan är hel är något av det de verkligen kollar vid förlossningen. Jag tror utan problem att det kan vara en rest från graviditeten eller möjligen en ny graviditet som gått fel.

Men jag tycker verkligen du borde ringa gyn och berätta detta för de kanske vill kolla upp hur du ser ut inuti då. Det är inte bra att gå runt med vävnadsrester i livmodern, det kan ge infektioner och kanske även orsaka problem om man skulle bli gravid igen.

• Anonym (gyn)

Ring gyn, ta en bild på den o visa dem. Och uppdaterar här sen, jag vill oxå veta vad det är.

• Anonym (sjukt)

hej igen!

tack för era svar!

jag har naturligtvis ringt upp 1177 å dessutom fått prata med akutkvinnokliniken/gyn och enligt 1177 så hittade hon ingen info om va detta var någonstans och AK/gyn misstänkte att det var nuvaringen som gjort mina slemhinnor tjockare och att dom sedan stöts bort när mensen kom. allt känns lite smått märkligt kring det hela då ingen riktigt kan säga till 100% vad det var som kom ut! jag måste iaf ringa min BM som skrev ut nuvaringen å be henne om en undersökning och nytt preventivmedel ....

ingen av dom jag prata med på telefonen trodde att det var missfall eller spår av min förlossning då mitt avslag försvan efter 3v och allt annat har sett bra ut sen dess. det som kom ut ut mig såg "nyproducerat ut" haha :P inte nått levrat blod lr så . har googlat massa ang det som hände mig och har inte hittat något svar lr nån som vart med om liknade! .....

återkommer när jag fått veta mera! men ni som haft nuvaring har ni märkt nått liknade? tänkte om det hade med den å göra?

• Anonym (gissar bara)

Fy så otäckt om det beror på ditt preventivmedel. Men skönt att höra att det inte berodde på förlossningen. Jag vet att jag blödde såna klumpar i mitt avslag. Men tydligen så kan man blöda så av tex nuvaring också då. Ja, uppdatera gärna hur det gick för dig. Bra att veta vad det var=) Lycka till kram/ m.

• Anynomajag

Ser att detta är en väldigt gammal tråd. Men idag så hände samma sak mig! Har mens och tog ut min tampong samtidigt som något gles ut i samband med tampongen. Såg riktigt otäckt ut.. Jag har inte fött barn tidigare men jag använder också Nuvaring precis som du. Tidigare idag så hade jag fruktansvärd mensvärk, vilket jag väldigt sällan har. Det kanske var pga att kroppen höll på att atöta ifrån sig den.. Jag har nyligen varit hos gyn så jag misstänker inte att det är nåt märkligt med mitt underliv. Ska nog ta och ringa 1177 jag också för säkerhets skull.

• Orolig25

Hej! Detta hände precis mig också! Gick och la mig igår kväll med antydan av att mens skulle börja så stoppade i en tampong. Vaknade sedan på natten av kraftiga smärtor i buken, och vanligtvis har jag inte ens mensvärk. Tog en Ipren och somnade om, och vaknade på morgonen av att just en sån där stor slemhinneklump hade kommit ut.

Fick någon någonsin reda på vad det var? Jag har inte heller fött barn innan och testade mig negativt för graviditet för ca 2-3 veckor sen.

Tacksam för svar!!

• MissNastrax

Shit alltså svarar för jag googlade på detta, fick brutala smärtor häromdagen och idag när jag var på toaletten så torkade jag mig och hade en brunaktig flytning (inget konstigt nära mens för mig) så vänder jag mig om då jag torkat mig stående pga bökig tröja och ser något som ser ut som en köttbit i toaletten *WTF????* som var lite blodig... försökte peta på den med pappret men då gled den ned i toaletten och fick ingen bättre koll på den.. men det såg verkligen hudfärgat med blod på.. torkade mig igen med en ny pappers tuss för att kontrollera om jag fick något blod på den men inget..

Funderat hela dagen på detta och kände mig smått uppskrämd samtidigt... Detta är det enda jag hittar som någorlunda matchar det jag var med om... har kopparspiral och inte haft någon förlossning (om inte 15v foster för två år sedan räknas - tycker jag inte)..

Vad är detta? Blev ju fan livrädd.

• Lovemyson

Hej! Samma hände mig idag, googlade och hamnade här! Kraftig mensvärk. Gick på toa för att byta tampong och med följde en minst 10 cm lång seg "säck.
    ".. tog ett gravtest för tänkte att de kanske va ett missfall, men de visade neg. Tänker att de kanske var hela slemhinnan som kom hem? Aldrig hänt förr dock!

Jag har börjat med nya p piller, en lite annorlunda sort för att behandla akne benägen hy med andra hormoner i. Kanske något hormon som spökat till de, läser att några av er haft ring medans!

• Anonym (E)

Hej, gammalt inlägg såg jag men ifall fler hamnar här med samma undran så är det förmodligen decidual cast (slemhinna) som åkt ut istället för i små bitar som det gör vanligtvis vid menstruation. 

Svar på tråden VAD F#N kom ut ur mitt underliv? VARNING (grottesk beskrivning)