Panikångesthelvete...hur bota??? hjälp!!!
Jag är 25 år har två barn och lever ett normalt liv med sambo jobb och allt det där.
Mår bra psykiskt, tränar och äter sunt. Levt ett väldigt stökigt liv i tonåren med mycket festande är det enda.
Har drabbats av 4 st panikångestattacker under 2 år nu, aldrig haft det tidigare... fick min 4:e idag och den 3:e kom för 3 månader sen. Håller jag på att bli knäpp eller vad är det frågan om? Ångestattackerna bara kommer helt utan förvarning och håller i sig ca 1 timme. Det är så fruktansvärt obehagligt att det känns som jag ska dö. (jag vet att det är vanligt) men nu har de senaste attackerna varit ganska täta, vad är det som händer egentligen? Någon som har erfarenhet av panikångest? kan man bli knäpp och få leva med detta dagligen till slut eller finns det medicin att äta för att förhindra att få det? eller medicin man kan ta när man känner att man är på väg att få det?
Jag vill verkligen bli av med detta det förstör så mycket i vardagen, är jätterädd att få en attack på jobbet eller bland folk... idag kom attacken när jag satt på bussen helt utan förvarning, fick öppna upp jackan ta av halsduken för att kunna andas och var nära på att få kliva av bussen för att jag höll på att skita ner mig (får alltid diarre vid attackerna). Snälla snälla någon med erfarenhet, vad kan man göra????