• Kaesha

Isbjörn of Sweden!!!

Har en Didriksson-overall som tyvärr läcker in vatten. Är så less på denna overall som strulat från dag 1 och ångrar att jag var dumsnål och köpte den i höstas. Har tittat lite och har läst lite om Isbjörn. Priset är ju ganska högt, men är de värda sitt pris? Ni som har flera barn/testat Isbjörn kan ni ge lite feedback? Vi är mycket ute och jag vill att sonen på 2 år ska vara varm och torr och kunna röra sig utan begränsning (jag vill med andra ord ha en lätt och smidig overall)....hjälp en novis mamma!:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-30 22:45
    Men åh, nu när jag googlar ser jag att de har utförsäljning på måndag!! Hoppas någon kan ge lite synpunkter innan dess:)
  • Svar på tråden Isbjörn of Sweden!!!
  • Philippa

Jag har en didriksson som jag är supernöjd med... du måste har fått en felande didriksson... de ska ju hålla tätt för vatten...

• Kaesha

Problemet är inte bara att den tar in vatten, det är en massa smågrejer som gör att jag helt enkelt känner mig missnöjd med overallen. Kanske funkar den för en familj som inte är så mycket ute som vi, eller som inte har så rörliga och varma barn som min son....

• Mother of 4

Isbjörn är överlägsna! Vi har både skalkläder och vinterkläder, fleecar, mössor mm. Våra barn är ute mycket. Kläderna andas och håller bra.

Didriksson är helt värdelösa, köpte en
    Jacka till mig själv, den andas inte alls.

Vi har fyra barn och alla har isbjörn tom bebis

• Kaesha

Det låter bra! Iof, när jag tänker efter, jag skulle aldrig sätta mig Didriksson själv (svettas som en tok!) så varför köpte jag det till Alvin? Jaja, lätt att vara efterklok!:)

• BookLady
    Kaesha skrev 2012-11-30 23:33:22 följande:
    Det låter bra! Iof, när jag tänker efter, jag skulle aldrig sätta mig Didriksson själv (svettas som en tok!) så varför köpte jag det till Alvin? Jaja, lätt att vara efterklok!:)
    Var är det utförsäljning? Tungan ute
  • BookLady
    BookLady skrev 2012-12-01 21:53:48 följande:
    Var är det utförsäljning? Tungan ute
    Hittat det...
  • mandelblomma

ja faktiskt, den är helt överlägsen mot allt annat vi provat under alla år.
    Slitstark, varm , tål vatten, tål kyla, tål krypa på knän i grus.
    Men den är dyr...löjligt dyr.
    Sålde mina på blocket och fick igen i alla fall lite av vad jag gav.
    De användes två vintrar och det syntes knappt att de var använda.

• Kaesha

Struntar i om de är dyra så länge de håller min son varm och torr och är utan krångel. Liver blir så mycket roligare och lättare utomhus om allt bara funkar! Blir definitivt en tur till Outletbutiken på gärdet på måndag!

• mandelblomma
    Kaesha skrev 2012-12-01 22:04:14 följande:
    Struntar i om de är dyra så länge de håller min son varm och torr och är utan krångel. Liver blir så mycket roligare och lättare utomhus om allt bara funkar! Blir definitivt en tur till Outletbutiken på gärdet på måndag!
    visst är det så.
  • yessan

Vi kör oxå med isbjörn!! Skalkläder, vinterkläder osv. MKT nöjd!!! Hon är ute i alla väder, och har aldrig blivit kall eller blöt!! Ser däremot många ytterkläder och även vanliga kläder som hänger på tork i torkskåpet på dagis :)
    sååå.. Aldrig nått annat än isbjörn!
    Hoppas du hittar nått och att du blir nöjd :)

Svar på tråden Isbjörn of Sweden!!!