• Froggys

Hjälp mig med tips på varma vantar!

Hej!

Idag när jag hade varit ute och åkt pulka med sonen upptäckte jag att hans händer var iskalla när vi kom in. Och då var det ändå inte jättekallt ute (ca -2 grader). Han hade på sig ett par Polarn och pyret vantar. Modellen med dragkedja på sidan.

Nu blir det att köpa nya vantar till sonen, då vi inte är nöjda med dessa! Ge mig tips på bra vattentäta och varma vantar! 

• Svar på tråden Hjälp mig med tips på varma vantar!
  • Philippa

Jag tycker Hestra är kanon! Finns på bla Intersport.....

• Froggys
    Philippa skrev 2012-11-30 22:46:54 följande:
    Jag tycker Hestra är kanon! Finns på bla Intersport.....
    Vilken Hestramodel? Finns ju så många olika! 
  • Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2012-11-30 22:50:43 följande:
    Reima tec+ har slagit alla vi testat. Varma, torra, luktfria. Min äldsta frysnisse var kall i Hestra....och blöt.

Dessutom jättelätta att ta på (över overall/jacka) och sitter på.
  • Froggys
    Flickan och kråkan skrev 2012-11-30 22:50:43 följande:
    Reima tec+ har slagit alla vi testat. Varma, torra, luktfria. Min äldsta frysnisse var kall i Hestra....och blöt.
    Tack för tipset! Ska kolla in dessa också imorgon!
  • plastkotte

Köpte ett par från reima till dottern och är nöjd med dem :) så de skulle jag rekommendera! Enda problemet vi haft är att få ner tummen där den ska vara, men då är min dotter bara 2 år så det slipper ni ju om din son är äldre än så :) problemet ligger ju dock hos våran dotter som inte riktigt förstår kruxet med ett hål för tummen ;) och inte reima vantarna i sig.

• Froggys
    plastkotte skrev 2012-11-30 23:08:06 följande:
    Köpte ett par från reima till dottern och är nöjd med dem :) så de skulle jag rekommendera! Enda problemet vi haft är att få ner tummen där den ska vara, men då är min dotter bara 2 år så det slipper ni ju om din son är äldre än så :) problemet ligger ju dock hos våran dotter som inte riktigt förstår kruxet med ett hål för tummen ;) och inte reima vantarna i sig.
    Även min son är 2 år. Så tum problem har vi också!
  • Meal

Reima tec säger jag med. Och hemstickade och tovade ullvantar

• Konvaljen

Hestra Wool Mitten Glove. Fantastiska, mycket bättre än Pop som har dåliga vantar. Mina barn har aldrig varit kalla i Hestra. Man kan ju impregnera dem också om man vill

• BookLady

Hestra Wool Terry Mitten. Dottern är iskall om händerna i alla utom dessa. Tjockt mjukt gosigt ullfoder och jättebra utsida, även lätta i påtagningen.

Svar på tråden Hjälp mig med tips på varma vantar!