• Anonym

Socialtjänsten- skriver lögner!!!

Har pga en stämning om boendet från barnens far, kommit i kontakt med socialtjänsten:/
    Skilde mig från en missbrukande man med psykiska problem för ca två år sedan. Fått avbryta umgänge pga hans missbruk å psykiska terror på barnen.
    Men.. Har redan från början känt att den här unga socialsekreteraren fallit för min exmans smicker. Hon har varit tydligt partisk gentemot honom från början. Han e person som spelar martyr å offerrollen:/
    Haft kontakt med socialtjänsten i samband med skillsmässan. Fick hjälp med boende pga kvinnofrid. Suttit i rätten osv. Alla gånger det varit någon som tagit journalanteckningar har de skrivit det man faktiskt har sagt!!! Inte den här gången kan jag säga.. Hon har skrivit direkta lögner, omformuleringar om vad både jag å min sambo berättat... Hon sammanfattade 3 års väl berättad terror från min exmake i 2 meningar..
    Får det gå till så här?!!!
    Grät när jag fick läsa vad hon skrivit:(

• Svar på tråden Socialtjänsten- skriver lögner!!!
  • Anonym

Men anmäl henne!

De får inte göra vad de vill men eftersom många tror det så manipulerar dem okunniga människor.

Återigen, anmäl. Direkt.

• Anonym

Spela in era samtal i smyg.

Tyvärr måste man göra det nuförtiden eftersom soc missbrukar sin makt.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-01 10:05:58 följande:

Spela in era samtal i smyg.

Tyvärr måste man göra det nuförtiden eftersom soc missbrukar sin makt.

maktposition*
  • RubyRed

Det behöver definitivt inte vara i smyg. TS har rätt att spela in samtalet! Det ska man egentligen göra i sådana tillfällen så man sen kan bevisa att det som sagt och det som antecknats inte stämmer överens om det skulle vara så.

• Anonym

Men du och exet ska ju kommunicera utredningen innan den skickas vidare till tr och då får du ju skriva upp det som du anser är fel

• ummabdilleh

min forra handlaggare blev arg for att jag anmalde henne for tjanstefel sa hon skrev en hel lista med logner i utredingen som hon hittade pa om mig, har pratat med hennes chef flera ggr och med chefens chef, men ingen tror pa mig..de tror alla pa varandra och tsodjer varandra..man kan innte bevisa att det de skriver inte ar sant..hatar verkligen socialhaxorna

• ummabdilleh
    Anonym skrev 2012-12-01 10:29:15 följande:
    Men du och exet ska ju kommunicera utredningen innan den skickas vidare till tr och då får du ju skriva upp det som du anser är fel

jag fick inte kolla igenom min utredning..innan den publicerades..sa det behover inte vara sa
  • Gun79

Ja ska prata med hennes chef i veckan som kommer:/ Har googlat lite å det finns ju något som heter JO anmälan? Vet inte exakt hur det funkar. Men det känns fruktansvärt att hon kan skriva saker jag inte ens har sagt!!! Får ta rådet att spela in samtalen i fortsättningen!
    En annan aspekt på det hela, är all den tid soc. Lägger ner på att kartlägga mig, min sambo. Säger att min stora son e djupt deprimerad, vill sätta in tusen olika insatser osv, NÄR det finns barn som e så utsatta å mår fruktansvärt dåligt, som hinner begå självmord för att det är s långa köer till Bup!
    Men min son, som gråtit två gånger i skolan, ska prata med psykologer, kurator, samtal på soc! Vi lever ett helt normalt liv, förrutom att deras pappa är psykiskt sjuk å alkoholist.
    Min underbara sambo har tagit papparollen, å grabbarna avgudar honom. Men enligt soc är det vi som e bovarna....

• Gun79

Det e jag som är Ts, ville va anonym först, men varför tänkte jag...:)

• Blind Urmakare

Prata med hennes chef och meddela att om inte osanningarna revideras och utredningen fortsätter på en korrekt och opartiskt sätt kommer du bli tvungen att skicka en anmälan till Socialstyrelsen.

blindurmakare.com | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
Svar på tråden Socialtjänsten- skriver lögner!!!