• Anonym (Utmattad)

Tappat livsgnistan helt

Vet inte var jag ska lägga den här tråden. Kan börja med att säga att jag söker andra som är liknande situation och som vill ha någon att prata med. 

Jag är så trött, helt slut. Tyvärr kan jag inte beskriva mer ingående vad som händer på mitt arbete men jag kan säga att det är KAOS. Jag mår så sjukt dåligt över att vara där och jag har fått tillbaka min ångest som jag hade när jag var yngre. Jag är inte uppskattad för fem öre trots att jag försöker göra mitt bästa för att hjälpa till och jag känner att ju tröttare jag blir desto kortare stubin har jag och det är inte bra i mitt yrke. Jag är bara så less hela dagarna. Det är svårt att beskriva för någon annan hur det känns men det känns som om det är mos i min hjärna. Jag kan inte tänka klart på dagarna och jag somnar så fort jag lägger mig på soffan när jag kommer hem. Jag har sökt otroligt många jobb för att försöka komma därifrån men det verkar omöjligt. Jag har dessutom otroligt låg lön så det lönar sig inte ens att vara där. Jag har studerat 5 år på universitet och får just nu ut 12 000 kr efter skatt. 

Min sambo mår inte heller bra på sitt arbete. Han har en chef som skriker på dem hela tiden och alla tassar på tå där men gör ändå fel vad de än gör så han vill också därifrån och har också sökt andra jobb men inte fått något. Han har ingen högskoleutbildning så det är svårt. Förra några år sen hade han en kris och har därför mycket skulder och skulle inte ha råd att plugga idag så det är inget alternativ just nu.

Dessutom har vi försökt få barn men inte blivit gravida. 1,5 år har det gått nu så det är också en sorg. En sorg jag aldrig kan ta tag i då jag är så trött. Kanske att all denna stress påverkar min fertilitet. Jag vet inte. Jag har fått utslag på kroppen också och jag är helt säker på att det är stressutslag och jag har gått upp massor i vikt. 

Jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra längre. Livet känns inte värt att leva, jag har helt tappat livsgnistan och jag gör bara allt på rutin. Vet helt enkelt inget mer.  

• Svar på tråden Tappat livsgnistan helt
  • Anonym

Kan ni inte söka jobb på en ny ort? På så sätt kan ni kanske få en välbehövlig nystart och börja se saker från den positiva sidan igen.

• Anonym (Utmattad)
    Anonym skrev 2012-12-01 11:08:43 följande:
    Kan ni inte söka jobb på en ny ort? På så sätt kan ni kanske få en välbehövlig nystart och börja se saker från den positiva sidan igen.
    Ja vi har pratat lite löst om det men just nu orkar nog varken jag eller han ta tag i det. Men jag vet att vi måste det. 
  • Anonym
    Anonym (Utmattad) skrev 2012-12-01 11:27:34 följande:
    Ja vi har pratat lite löst om det men just nu orkar nog varken jag eller han ta tag i det. Men jag vet att vi måste det. 
    Ta det bit för bit. Om man tänker på vad en flytt och nya arbeten innebär så kan det kännas överväldigande. Börja bara med att vara mer öppna när ni söker jobb!

Sen måste ni båda ladda batterierna och ha roligt! Skäm bort er med en god middag, träna, träffa vänner, ha roligt!!
  • Knappamamma

Förstår känslan lite i sån fas själv, försöker fokusera på det positiva och ta de lite lugnt (har lite för många järn i elden) så hoppas jag att de löser sig med tiden

Svar på tråden Tappat livsgnistan helt