• lillevi

hjälp oss gissa kön :D

hej!

vi fick med oss en dvd från ultraljudet i vecka 19. Vi sa att vi inte ville veta utan ville kika själva. Den här bilden är ifrån videon när barnet vänder på sig, det är taget så den sitter i säte, rumpan, man ser könet i mitten neråt, och snett nedanför en fot. Vad tror ni? är så spännande att gissa! vad ska man titta efter?

krams!
  • Svar på tråden hjälp oss gissa kön :D
  • Uffesson

Nu är det rätt svårt att se, skulle du kunna höja kontrasten lite? :) Tycker det ser ut som en tjej som det är nu, men kan ju som sagt vara svårt att se pga bildens kvalitet.

• lillevi

shit jag är så dålig på datorer...... :) tre vita streck? som i bullen precis i mitten av bilden?

• Uffesson

Vi kan ju jämföra om du vill. :) Detta är ifrån NUPP och vi tycker att det ser ut som en snopp med en pung (längst ut t.h alltså)! Vi såg även något mansliknande emellan benen. Vet inte om ni såg något liknande eller om ni inte sett någon snopp. Troligt att det är en tjej om ingenting sticker ut, menar jag. ;) Nu är jag ju så tidigt men, ja... jag kan ju hålla dig uppdaterad för vi ska på RUL om 2 v. :)

• Uffesson
    Uffesson skrev 2012-12-01 18:05:40 följande:
    Nu är det rätt svårt att se, skulle du kunna höja kontrasten lite? :) Tycker det ser ut som en tjej som det är nu, men kan ju som sagt vara svårt att se pga bildens kvalitet.
    Om du vill, och tillåter mig, kan jag höja kontrasten lite :) Då blir det kanske lättare att se.
  • vincere

En flicka! Tre streck bredvid varandra = flicka har jag hört. Men bara en gissning såklart.. 

• lillevi
    Uffesson skrev 2012-12-01 18:25:59 följande:
    Om du vill, och tillåter mig, kan jag höja kontrasten lite :) Då blir det kanske lättare att se.

Jaaa jättegärna!!!!! Kan du det:p
  • lillevi
    Uffesson skrev 2012-12-01 18:24:21 följande:
    Vi kan ju jämföra om du vill. :) Detta är ifrån NUPP och vi tycker att det ser ut som en snopp med en pung (längst ut t.h alltså)! Vi såg även något mansliknande emellan benen. Vet inte om ni såg något liknande eller om ni inte sett någon snopp. Troligt att det är en tjej om ingenting sticker ut, menar jag. ;) Nu är jag ju så tidigt men, ja... jag kan ju hålla dig uppdaterad för vi ska på RUL om 2 v. :)

Ja det ser ju onekligen ut som det! Jag har hört att tjejer åxå kan ha liknande kön men att "snoppen" inte står rakt upp då hihi så jag tror det är en pojke! Keep me posted:)
  • lördagsgodis

Trots den dåliga kvaliten på ts bild så skulle jag sätta ett gäng potatisar på att det där är en tjej! Du har en perfekt hamburgare på bilden och om du googlar så kommer du hitta många liknande som är konstaterade flickor.

• lillevi
    lördagsgodis skrev 2012-12-01 19:59:48 följande:
    Trots den dåliga kvaliten på ts bild så skulle jag sätta ett gäng potatisar på att det där är en tjej! Du har en perfekt hamburgare på bilden och om du googlar så kommer du hitta många liknande som är konstaterade flickor.

Haha tack för hjälpen! :) ska bli spännande o se i april vad det blir!
Svar på tråden hjälp oss gissa kön :D