• Läkerol

Efterlyser en Pippi Långstrump film, vet du?

Hej. För ca 4 år sedan köpte jag stycke film dvd av riktiga Pippi Långstrump på Ica maxi. Det var särskilt en film min son älskade, de är när Pippi ska rädda sin pappa som sitter inlåst i ett torn med en papegoja. Han kastar ut flaskpost, så kommer Pippi och tar med sig grisfötter. Tommy och Annika gömmer sig i vattenbrunnen och i kanonerna, sedan fektas Pippi med piraterna, sjömännen inne på en pub. Det är delar jag minns av filmen. Köpte Pippi Långstrump dvd samlings box på media markt men den filmen vi sökte var inte med i samlings boxen säger min son som tittat igenom den. Har inte själv tittat och tror det var numererad 1-6. Är det någon som vet hur jag får tag i filmen?

• Svar på tråden Efterlyser en Pippi Långstrump film, vet du?
  • talare

det du köpte var serien, finns ju långfilmer också. bla den som du söker (som redan blivit nämnd) "pippi långstrump på de sju haven"

• Emmelotta

De är den filmen de skrivit :) (ett pippifan på 21 år ;))

• Elien

Säger också pippi på de sju haven. Det e en långfilm

Finns också Pippi på rymmen som långfilm

Ingen av dessa två finns med i samlingsboxen utan köps seperat     

H född 091017
  • Läkerol

Ok, tackar . JÄTTEGLAD!!! Ska överraska sonen, kommer hoppa och tjuta av glädje.

• Läkerol
    Elien skrev 2012-12-01 21:35:55 följande:
    Säger också pippi på de sju haven. Det e en långfilm Finns också Pippi på rymmen som långfilm Ingen av dessa två finns med i samlingsboxen utan köps seperat     
    H född 091017

Pippi på rymmen minns jag, när hon övernattar på bondgård och har klister i bensin tank och flyger med bilen. Å!!! Bara att köpa!
Svar på tråden Efterlyser en Pippi Långstrump film, vet du?