Ni som upplevs som dryga/bitchiga - vad drivs ni av ?
Ah .. vet inte hur jag ska formulera denna trådstart riktigt, vet inte riktigt om någon kommer fatta vad jag menar, men jag försöker.
Jag märker att vissa människor har en väldigt överlägsen attityd och att de gärna brutalt kör över känsliga, blyga personer som jag. Det känns som om de luktar sig till att jag är väldigt snäll och inte vill ha problem - men istället för att uppskatta så kör de över mig...
Jag menar att dessa människor exempelvis tror de är bättre än alla andra, gärna gör nedlåtande skämt/kommentarer, gärna är nedlåtande om man berättar något de tycker är konstigt... ja ... är allmänt lite uppkäftiga.
Så - ni som antingen blivit sedda som dryga/bitchiga av andra, eller upplever att ni själva är det - vad drivs ni av ?
Är det bara er personlighet som är sådan - dvs. ni vill inget illa med er attityd/era kommentarer - eller är ni faktiskt ute efter att vara nedlåtande och sänka människor ?
Mår vissa av er BRA av att vara nedlåtande mot människor som är mindre självsäkra än ni själva ?
Personligen så känner jag som sagt att personen i fråga (som har ovanstående attityd) gärna nedvärderar mig med flit, för att få mig att må dåligt och för att jag är ett lätt offer.