• Mysan31

Basson Baby Duo Syskonvagn?

Hej!

Är mitt uppe i barnvagnsdjungeln och skulle behöva lite tips och råd! Väntar tvillingar med BF i februari och är således ute efter en tvillingvagn. Har kikat runt på många olika varianter och nu kommit fram till att jag önskar en tvillingvagn med vändbara sittdelar såsom Basson Baby Duo har. Finns det någon som har någon erfarenhet av denna vagn, eller har tips om någon annan smidig tvillingvagn med vändbara sittdelar?

Det som gör mig förvirrad med Basson Baby Duo är deras uppgifter om bredd på vagnen då tillverkaren och användarna verkar ha delade meningar om detta. Behöver kunna ha möjlighet att åka såväl buss som bil relativt smidigt med vagnen och vill därför vara säker på att vagnen inte är för bred eller för klumpig/tung att fälla ihop. Har tyvärr ingen butik i närheten som säljer vagnen så jag har inte möjlighet att prova den "live". Är det någon som har erfarenhet av denna vagnen eller råd om någon annan smidig tvillingvagn? 

• Svar på tråden Basson Baby Duo Syskonvagn?
  • Catox9

Jag har en kompis som hade en Basson Duo.. Hon har sålt den nu för den höll inte måttet tyckte hon.
    Det var en massa strul med den.. Men vet inte exakt vad.  
    Själv har jag en Bugaboo Donkey, visst dyr som fan med åh så bra! Bästa vagnen jag har haft. Visserligen den enda syskonvagnen men som singelvagn är den oxå toppenbra :D
    Kolla blocket kanske går att hitta en beg till bra pris.
    Lycka till :) 

• Mysan31

Tack för dina synpunkter! Vet att Donkeyn är oslagbar men ekonomin tillåter inte denna vagn, men ska fortsätta hålla utkik på blocket dock :) 

Ingen annan som har tips om tvillingvagnar med vändbara sittdelar?

Mvh

Svar på tråden Basson Baby Duo Syskonvagn?