• LängtansBlåaBlomma

Evjind?

Hur uppfattar ni namnet Ejvind? Vilka egenskaper förknippar ni med en pojke eller man som heter Ejvind? Hur är en Ejvind för er? Det är ett namn jag kan tänka mig på en son. Vad tycker ni? Och finns det nåt som han kan bli retad för med namnet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-08 13:39
    Alternativa stavningar:
    Eivind
    Eyvind
    Öjvind / Öyvind
  • Svar på tråden Evjind?
  • skrootan

jag tycker om det. låter väldigt fornnordiskt. Man kan bli retad för alla namn så det är mer en fråga om personligheten än om namnet

• Göteborgsbruden

Låter som föregående skrev, fornnordiskt.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥ Lillebror BF 28/1 2013 ♥¸.?°´¯)
  • LängtansBlåaBlomma

Freja, Loke och Ejvind passar ihop :)

Men är det synd om honom som börjar sitt namn med en negation?

• junjul

Jag älskar namnet Eivind, men hade stavat det med i. Många i min umgängeskrets som heter det, samt Øyvind och Øivind (bor i norge) :)

• Idun

Väldigt vackert namn (Eyvind, Eivind, Öjvind). Ett lugnt och stabilt namn; Jag tänker på naturen och stickade koftor ^^ 

• LängtansBlåaBlomma
    Idun skrev 2012-12-08 02:36:18 följande:
    Väldigt vackert namn (Eyvind, Eivind, Öjvind). Ett lugnt och stabilt namn; Jag tänker på naturen och stickade koftor ^^ 
    Ja, visst låter det lugnt :) Man kan knappt säga det med arg röst, det blir bara fel då. Istället låter det som en mjuk viskning.
  • LängtansBlåaBlomma
    junjul skrev 2012-12-07 14:27:23 följande:
    Jag älskar namnet Eivind, men hade stavat det med i. Många i min umgängeskrets som heter det, samt Øyvind och Øivind (bor i norge) :)
    Eivind med den stavningen är fin. Nästan finare kanske. Är det den vanligare stavningen i Norge? (Har förstått att det är ett norskt namn).
  • junjul
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-12-08 13:38:27 följande:
    Eivind med den stavningen är fin. Nästan finare kanske. Är det den vanligare stavningen i Norge? (Har förstått att det är ett norskt namn).
    Hehe ja, det är runt 8000 med stavningen Eivind, och endast 9 som stavar det Ejvind ;)
Svar på tråden Evjind?