• JennyL

Basilika te?

Jag börjar med att säga att inga moralpredikningar behövs.  :) Bebis kommer när den kommer, men jag testar ändå detta "tips".

Ni som druckit basilika-te och som det fungerat för, dvs att värkar kommit/ökat och förlossning kommit igång. Hur lång tid/hur många koppar efter att ni börjat med det har det tagit innan effekt?

• Svar på tråden Basilika te?
  • MJaiden87

Jag drack basilika te men det gjorde ingen verkan... drack 3 koppar om dagen 3 dagar i streck.

1 vecka efter  BF fick jag nog av väntadet... hade så ont i kroppen, svullnad osv. Tog beslutet att dricka en liten flaska ricinolja haha. Drack det klockan 14 och började känna värkarna sätta igång vid 23.00. Min son föddes 11 timmar senare :)

• sariiis89

Drack basilika-te med min andra :)
    Drack tre muggar om dan i tre dagar, körde färdknäppen på morgonen fjärde dan och under "akten" sattes värkarna igång :p
    Så vet inte riktigt vilket, lr kanske va båda lr inget, som hjälpte :)

• JennyL

Jag lägger nog ner det... :) Min andra dag å andra kopp på kort tid nu ikväll å inget speciellt händer.. Druckit fem st totalt sen igår.. Min lilla knodd trivs för bra :) Är ju beräknad till nästa torsdag så även om jag går över så är det inte alltför långt kvar tills igångsättning. Men jag är sååå otålig.. Väntat i 7 år å 9 månader på honom ju! Skulle vilja ha mer förvärkar så man ändå får träna lite andning... Men icke :)

• blanchen

Jag testade det under förra graviditeten, men la ganska snabbt ner det. Smakade fruktansvärt. 

Svar på tråden Basilika te?