• Anonym (Kaffedraken)

    Kan han ha de riktiga känslorna?

    Hej!
    Jag och mitt ex har bott i från varandra i snart ett år och vi har tre barn efter ett 7 år långt förhållande.  Jag hotade om slut och han gjorde slag i saken. Han höll på att gå in i väggen, mycket på grund av anpassning till min svartsjuka. De första 6 månaderna sa han att han tyckte om mig och var attraherad av mig inte mer. Sista halvåret har vi träffats för att se om det fungerar. Och det är väl så där. Jag jobbar med svartsjukan, gör mitt bästa. Han är också det fast han inte tycker det själv. Nu har jag tröttnat, på att det inte blir mer. Tycker att vi borde veta nu. Han vill inte kasta sig in i det, för om det blir som förut. Jag tycker att det är lönlöst om vi inte bestämmer att VI, ska tillsammans fixa det. Han säger att han aldrig tappat känslorna att han sa det för att få distans från början. Och jag tyckte väl att han inte borde ha tappat känslorna pga hans beteende. Men vad sitter det i? Har han inte rätta känslorna? Jag vet att han inte mår så bra, men han vill ju inte gå och få hjälp heller! Nu har jag sagt att jag vill inte fortsätta så här! Men han verkar välja det istället för att satsa fullt ut! :(

  • Svar på tråden Kan han ha de riktiga känslorna?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Det verkar som att han tagit väldigt illa vid sig av din svartsjuka och att han är rädd att problemen skall komma tillbaka som tidigare. Som det är nu blir det ett mellanläge för er. För att komma ur det föreslår jag att ni går till familjerådgivning för att få hjälp att redan ut problemen och se om ni kan hitta nya förhållningssätt tillsammans. Precis som du säger behöver ni fatta ett beslut så att ni vet vad som gäller och jag tror att samtal kan hjälpa er. Ni behöver bättre förstå hur era problem påverkat er känslomässigt och det är inte så lätt att se det själv. Relationsproblem kan bidra till att man blir utmattad och en utmattning i sin tur kan leda till relationsproblem. Allt hänger samman.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Kan han ha de riktiga känslorna?