• pinguu­u
    Äldre 2 Dec 21:26
    3542 visningar
    7 svar
    7
    3542

    Teckenspråk / Tecken som stöd

    Jag har ett barn med en grav språkstörning och lindrig hörselnedsättning.

    När det gäller material på teckenspråk är inte utbudet stort.

    Har lite funderingar på att göra material, men VAD tycker ni saknas??

    Ni som anväder er av tecken som stöd, finns det tillröckligt med material att köpa ute idag, likaså gäller det med teckenspråket.

    TIPS mottages tacksamt.

  • Svar på tråden Teckenspråk / Tecken som stöd
  • Äldre 2 Dec 21:29
    #1

    Jag jobbar inom förskolan och vi har fått jätte bra material och underlag för takk (tecken som stöd). Finns även cd skiva. Just nu har jag varit sjukskriven så länge så jag minns inte namnet. Hattlådan eller något liknande. Vi har några andra med och länkar uppskrivna på jobb då vi jobbar mycket med takk. Fast som privat person är det kanske svårare att hitta.

  • Äldre 2 Dec 21:32
    #2

    På vårt bibliotek finns en del e-böcker man kan låna. Vet inte hur utbudet är bland 'riktiga paopersböcker'

  • EEJ
    Äldre 2 Dec 21:56
    #3

    Hos talpedagogen på sjukhuset fick vi låna material...

  • Äldre 3 Dec 01:05
    #4

    Jag vet att det finns några böcker. De borde ju gå att beställa. När det gäller takk så tror jag man kan vända sig till downs grupper då de vet ganska bra vilket material det finns. ( tror många använder takk till barn/vuxna med downs syndrom)

  • Äldre 9 Dec 19:22
    #5

    Vi använder också TAKK på vår förskola och vi har mycket material. Bland annat "Babblarna" ;)

  • Äldre 9 Dec 19:34
    #6

    Jag har hittat tecknen till ett antal barnsånger på youtube. Sök på "sjung med sanna" på youtube. Det är filmhatten som lagt upp filmerna.

  • Stinis­02
    Äldre 11 Dec 22:23
    #7

    På  www.hattenforlag.se/ finns det en hel del bra material.

Svar på tråden Teckenspråk / Tecken som stöd