• Pim

Var köpa nikotin till e-cigaretter?

Jag vet inte om detta är rätt avdelning att lägga frågan i, men eftersom det ju handlar om hälsa så kör jag!

Jag vill köpa en e-cigarett till min mamma och jag har hittat en som skulle passa henne bra - en eCab från Joyetech. MEN, sidan som jag ska beställa ifrån säljer ingen vätska med nikotin! Var kan jag köpa vätska med nikotin i, som passar till ovan nämnda modell? Någon som vet?

• Svar på tråden Var köpa nikotin till e-cigaretter?
  • icy

Dessa utan nikotin suger balle. Köp en redig ecigarett från en ickesvensk hemsida, från usa t.ex.

• Pim

Har du nåt tips på bra hemsida? I Sverige verkar de vara billigare dock. Jag funderar på att helt enkelt köpa vätska från en utländsk hemsida och själva cigaretten från en svensk..

• Caspiansmamma

Har också tänkt att testa just en eCab. En vän till mig köpte en och dom ser riktigt snygga ut. Har en eGo-T sen tidigare men skulle vilja byta upp mig.
    Jag köper mina vätskor genom lightyourfire. Tydligen är det läkemedelsklassat i Sverige att köpa med nikotin, därför det inte finns (http://e-cigaretter.nu/information/lagen-kring-e-cigaretter-i-sverige/). lightyourfire verkar dock sälja genom en tredjepart på något vis. Vet inte om det stöds av lagen men varorna går fram. Leveranstiden är dock ett skämt... 

• GOAPPA

Hej jag har hittat stället, jag köper från dem från www.nosmoke.se dom skickar från utlandet. och tar ca en vecka och så är det hemma. Se till och ha rätt utrustning med för det är en jäkla skillnad på de senaste grejerna.

MVH

Anders    

• Sociofraude

E-Juice / E-Liquid med nikotin få ej säljas enlig svensk lag här i Sverige, dock får du ta hem från utlandet för personligt bruk.

ALLA svenska företag på nätet som säljer e-juice med nikotin köper in dem utifrån med leveransadress på/till beställaren.   

Min utrustning köper jag alltid ifrån LightYourFire då de har snabb leverans & bra support, bra produkter, priserna ? ja hur du än gör så efter att du köpt en produkt så hittar man alltid någon som är billigare.

Nu till E-juicen.

5ml & 10ml flaskor går bort direkt då det ej är lönt för den lilla mängden, 30ml är mer ok, nyligen så hittade jag ett företag som säljer:
    "60ml E-liquid (Marlboro flavor), Styrka24mg, PG/VG mix"  etikettmärkt med (Health e-Cigarette)
    för ynka 44.14sek, beställde 2 st 60ml, totalt med frakt = super ynka 14.77$

Har jag fått hem dem ? Ja
    Lika bra smak & ånga som de jag köpt ifråntex  stormärket "ENJuice", största skillnaden är ju 30ml/150-200:- mot 120ml/120:- 

// E-Rögaren
  • roger75

Gammal tråd kanske men.. iaf.. 

Jag har rökt i ett par månader och jag köper själv mina smaker via en svensk sida och får det skickat till mig från utlandet..

Har handlat från www.vapeit.se ett par ggr nu fungerar bra men frakten från utlandet tar lite längre tid dock..

• grewes
    Jag är nyfiken på varifrån alla beställa sina cigaretter? Jag blev lurad av vissa butiker men jag slutligen nu köpa från denna webbplats www.directtaxfree.com/ och de levererar alltid.
  • jappe65
    Pim skrev 2012-12-03 09:00:03 följande:
    Har du nåt tips på bra hemsida? I Sverige verkar de vara billigare dock. Jag funderar på att helt enkelt köpa vätska från en utländsk hemsida och själva cigaretten från en svensk..
    ja det har jag...wayeasy.se/sv/
  • FreeSpirit93

Wayeasy där min pojkvän jobbar har bra vätskor från olika företag världen över.

Annars rekommenderar jag Yaeliq som är underbara! 

• speedie
    nexs skrev 2013-09-20 11:29:30 följande:
    Det är sant som det sägs att alla Svenska säljare skickar från utlandet pga. Sveriges töntlagar.
    Jag har testat från LightYourFire, men som sagt tidigare här, leveranstiderna är extremt långa.

Testade nyligen från en annan sida, www.myvape.se och hade juicen efter 8 dagar. Helt OK med tanke på att det måste fraktas från utlandet, dock ingen extra frakt för detta utan hela beställningen kunde placeras direkt.
    myvape saluför Hangsen. Detta har jag testat innan och kan varmt rekommendera, mycket och bra smak.

Enda negativa var att jag fick besked om att vissa av smakerna jag skulle beställa inte var direkt tillgängliga, utan hade lite längre leveranstid, men att de kunde delleverera.
    Nu väntar jag på restrerande juicar. 
    Tack för tipset!!  Håller verkligen med dig, snabba leveranstider och verkligen extremt goda e-juicer. 
    Köpte bland annat jordgubb  och vattenmelon denna gången! 
  • ackebea
    Jag hittade denna sidan för ett tag sedan en tid sedan och har beställt en hel del från dom. De har ett mindre utbud men är mycket billigare, än andra sidor jag har köpt från tidigare och har bara de bästa orginal produkterna.
    http://www.vapors.se
  • Tim72

Jag beställde från ivape.se - Jättebra support per mail och grejerna jag beställde igår skickades idag! Skrattande
    vapors.se har för lång leveranstid för min del..

• GästEFC
    Mikemorgan skrev 2014-01-15 08:45:39 följande:
    Enligt min mening bör du använda e cigarett utan nikotin som nikotin är skadligt för hälsan.

ecigarettforum.se/

Nej, det är det inte alls det! Sluta sprid felaktig information.

Här får du en hel del att läsa.

ecigarettereviewed.com/top-10-studies-on-nicotine-you-need-to-know-about/

onvaping.com/the-ultimate-list-of-studies-on-e-cigarettes-and-their-safety/

Här har ni ett jättebra forum för e-cigaretter. Välkommen dit!

• djtorro

Jag blandar själv, så kallad do it yourself eller diy som det förkortas.. har blandat eget i någon månad nu och jag köper allt mitt på e-liquids.se , tycker de har helt klart bästa pris och har varje arom du kan tänka dig :P

Svar på tråden Var köpa nikotin till e-cigaretter?