• gladtjeej

Röda kinder bebis.

Idag var det kallt, vi var ute en liten liten stund med våran 7månaders bebis i pulka ca 10-15min MAX. Nu på kvällen blev han väldigt röd om kinderna och lite på näsan.

Kan det ha blivit någon förfrysningsskada? Blev lite orolig nu på kvällen när det blossade upp!

• Svar på tråden Röda kinder bebis.
  • Coyote

Troligen inte, man blir ju själv rödblommig när man varit ute utan att det behöver vara någon förfrysningsskada.

• Annelie 76

Det är ganska många bebisar som blir röda på kinderna på vintern. Jag hade så när jag var liten, var röd och torr, som värst var jag alldeles sprucken. Min pappa var tydligen likadan och min son har det också. Ingenting hjälper att smörja med men det blir ju inte värre av det iaf. Använd nån vattenfri salva och smörj innan ni går ut. Det växer bort av sig självt inom några år.

• gladtjeej

Tack för era svar! Blev lite orolig när det blossade upp på kvällen. Men läste att det kunde bli så när de har tandsprickning också..

Ska köpa något fet salva och smörja in, han var lite torr på kroppen såg jag ockås. Smorde in med lite inotyol på kinderna, brukar hjälpa mot det mesta.   

• zootwind

Inotyol  är väl uttorkande, innehåller ju zink!? Alltså är till för att fukt/väta inte skall få väste på huden, det bör ju rimligtvis torka ut mer än återfukta?

Rätta mig gärna om jag har fel.
    En ren och enkel olja som ej innehåller vatten bör ju duga kan man tycka. 

• gladtjeej
    zootwind skrev 2012-12-03 08:48:05 följande:
    Inotyol  är väl uttorkande, innehåller ju zink!? Alltså är till för att fukt/väta inte skall få väste på huden, det bör ju rimligtvis torka ut mer än återfukta?

Rätta mig gärna om jag har fel.
    En ren och enkel olja som ej innehåller vatten bör ju duga kan man tycka. 

Du har nog rätt. Men det blev iallafall mycket bättre.. Ska köpa någon bättre idag.
Svar på tråden Röda kinder bebis.