Lussebullar utan socker?
Vill baka lussekatter utan socker till barnen. Går det? Någon som har recept? Ja jag har googlat men hittade inget bra.
Vill baka lussekatter utan socker till barnen. Går det? Någon som har recept? Ja jag har googlat men hittade inget bra.
Skulle du själv vilja äta lussebullar utan socker? Låter rätt äckligt.
Nej det finns det inte. Ingen vill äta osötade lussebullar. Bättre då att inte ge några alls eller ge färre vanliga-
Skulle självklart äta dem själv också, då jag inte äter socker. Men då vet jag.
Det är väl bara utesluta sockret ur receptet men räkna inte med att de blir goda. :-/
Ersätt med hermesetas strö?
Finns flera olika LCHF-recept på lussebullar, och då är det ju utan socker. Däremot är det ju även utan vetemjöl osv och oftast krävs det något annat mjöl, exempelvis kokosnötsmjöl.. Men experimentera dig fram? :) Testa LCHF-receptet men byt ut ovanliga mjöler till vanligt vetemjöl? :)
Jag trodde man var tvungen att ha i socker för att jästen skulle fungerar. Det är ju därför man har så mycket socker i vanligt bröd. Fast man borde ju kunna dra ned på sockret rejält i alla fall, och ersätta det med något annat sött.
Annars får man ju tänka på att skillnaden på pannkaka och sockerkaka är ju egentligen bara sockret.
Det finns ju saffranspannkaka också.
Prova Stevia?