Fysiskt krävande jobb
Riskerar man missfall om man har ett fysiskt krävande jobb där man måste böja kroppen ganska mycket?
Riskerar man missfall om man har ett fysiskt krävande jobb där man måste böja kroppen ganska mycket?
nej det gör man inte vid en vanlig graviditet.
Nej men jag vill varna för en annan sak. Min kropp slets väldigt mycket pga att jag inte tog det lugnare under graviditeten. Mina knän tog skada och dom har inte blivit bra än (mina barn är tonåringar) Hoppas du har möjlighet att ta det fysiskt lugnare under graviditeten och inte går på alla krav om att slita som vanligt.
KRAM
Det beror nog väldigt mycket på vad för sorts fysiskt krävande jobb du har?!
Jag är elektriker och undrar samma sak som Dynamite. Jag menar med tunga lyft och klättra på stege osv. Tacksam för svar.
Kan inte tänka mej att risken för missfall ökar vid tunga lyft/klättra på stegar, dock så sliter det betydligt mycket mer på kroppen vid graviditet, plus att tex ramlar man av en stege så kan det ju gå illa =/
Hur är det med höga ljud, hammarborrmaskin, någon som vet vad som gäller rent arbetsmiljömässigt och när man ska meddela att man är gravid för chefen?
Ja hur var det med buller nu då ?!?!
Vet att jag hörde nått om det när jag väntade mitt andra barn...
Jag har för mej att man iaf kan få havandeskapspenning grundat på bullernivån på arbetet...
Chefen uppskattar nog att man talar om det rätt så tidigt, så dom kan planera in vikarie osv.
Jag utbildar mig till hovslagare så det är tunga lyft och mycket buller vid städet när man riktar till skorna. Så jag undrar om det är någon fara med detta eller om man kan fortsätta ändå utan att riskera något