• tanjaros

Är jag utbränd?

Hej! Jag har jobbat på mitt jobb i 9 år, de 2 första va helt okej men sen dess har jag velat därifrån. Så som all annan personal även velat och gjort! Har i många många år haft svårt för stress, varit deprimerad och haft panikångest. Har sååå mycket att berätta och säga men för att göra det kort går vi till nuet! Jag trivs inte alls på mitt jobb och har inte gjort på länge. Jag har fått ändrad arbetsplats så 4 timmar av min dag går åt till att ta mig till och från jobb. Det stressar mig nåt galet! Behöver den tiden till vettigare saker...som tex att slippa barnvakt för dagishämtning. Panikångest har jag dagligen, deprimerad och är missnöjd med precis allt..ser ingen framtid över huvudtaget! Hjärtklappning och har problem med sömn. Två veckor sover jag inte ett dugg, därefter kommer två veckor som jag kan sova 24 timmar. Jag är ensamstående mamma och min lille vill inte sova om nätterna så jag springer upp och ner ca 5 ggr/natt! Sömnbristen och stressen gör att när jag väl är avslappnad då det är barnfri helg tex...då kommer mina andra besvär fram bums...epilepsi och migrän! Jag gråter varje dag..tex så fort jag ska åka denna långa väg. När är man utbränd undrar jag??? Det har varit så här i flera flera år men nu är det värre än väst. Men för att det varit så här så länge så kan jag inte se om det är fel eller ska vara så här? Jag känner mig ständigt jätte nervös av nån anledning. Men stress och hjärtklappning liknar kanske känslan lite.i mes erfarenhet..vad tror ni?

• Svar på tråden Är jag utbränd?
  • Orchidea

Det som är klart är ju att du har väldigt många "stressfaktorer" i ditt liv och att stressen går ut över ditt mående på många sätt. Stress brukar också öka förekomsten av panikattacker. Känner du att du klarar av att sköta jobbet just nu?

• Schack73

Du börjar bli utbränd skulle jag säga. Finns det ngn möjlighet att byta jobb? Det kan ju inte bli sämre än nu iaf! Vad jobbar/vill du jobba med? Kanske jobba på lokala Konsum för att minska restiden?

Svar på tråden Är jag utbränd?