Sputnik II skrev 2013-01-03 21:04:43 följande:
Vi gjorde först två färskförsök som båda resulterade i minus. På det andra försöket fick vi en blasto till frysen som sedan blev vår dotter! Hon är idag 1 år!
Precis som du beskriver, så blev det för mig första gången också. Vi fick öka dosen under behandlingens gång. Det verkar inte vara så ovanligt då det kan vara svårt att hitta rätt dos första gången. Vi skulle nog också ha gått via Umeå om vi använt oss av vårt gratisförsök, men för att få det skulle vi behövt vänta i 1 ½ år. Därför valde vi Falun istället och betalade försöken själva.
När sätter ni igång? Gör du korta eller långa metoden?
Jag hoppas innerligt att ni lyckas nu!

Vad skönt att höra att ni äntligen fick er dotter då! Vi hade tur i oturen eller vad man säger.
Vi gick ju hos Ludmilla i Sundsvall och i VästerNorrland så fick man endast 1 färskförsök och ett fryst. Men eftersom vi inte fick några frysta så fick vi ingen mer hjälp där. Då hade vi fått behöva betala själva vilket jag tyckte var på tok för dyrt. sen blev det ju komplikationer efter vårt IVF. De blev sommar så de hade stängt. och jag hade sådan fruktansvärd värk i kroppen efter sprutorna och min menscykel blev helt konstig. Varierade mellan 25 dagar till upp mot 46 dagar utan att visa pluss på stickan. Sjukt jobbigt så vi orkade ändå inte med mer försök iallafall just då.
Men nu har jag byggt upp mig själv lite mer och min man också så nu kände vi oss redo för att försöka igen.
Och som tur var så har vi ju äntligen fått flytta hem och fått chansen att få fler försök här eftersom det är ett nytt län. Vi hade inriktat oss på att betala men när Ove sa att vi fick våra försök i det här länet också så satt jag och böla inne på hans kontor utan hejd. hahaha.. Så ja hoppas också att det här går väden den här gången och han verkar veta vad han gör.
Jag vet faktiskt inte om de e den korta eller långa metoden vi kör på nu, i Sundsvall så var det den korta eftersom jag inte hade nässpray eftersom ja bara kräks upp det och de har jag inte nu heller.
Men däremot så äter jag några tabletter som skulle vara i 10 dagar och först på måndag får vi veta när vi ska sätta igång med sprutorna.
Är så spänd och hoppfull så ja vet inte vart jag ska ta vägen. Vi hoppas så mycket hela tiden och vill verkligen inte bli besviken igen.
känns iallafall skönt att vi får en annan dosering nu.
Förhoppningsvis sa han att vi eventuellt kommer få äggplock i början av februari om allt går som planerat.