• Anonym

Någon som tagit bort utstående leverfläck?

Hej, det är så att jag har en ganska stor utstående leverfläck på ena blygdläppen, den är ganska irriterande så jag ska åka och ta bort den men eftersom den sitter på ett ganska känsligt ställe är jag lite nervös, skulle gärna få höra lite erfarenheter gärna någon som tagit bort fläck från ett känsligt område. Gör bedövningssprutan ont? Hur många gånger "sticker" de med den och hur lång tid tar det? / nervös

• Svar på tråden Någon som tagit bort utstående leverfläck?
  • lykantrophona

Jag har tagit bort en leverfläck, men inte från något så känsligt område. Min låg på bröstkorgen. Bedövningssprutan stack till lite, men det var inte så farligt. Resten märkte jag inte ens. Det gick fort. Läkningen tyckte jag var jobbigare, eftersom huden blir lite stram, man måste hålla det rent och så. Men jag tyckte det var värt det.

• Fia 28

Jag har en i armhålan jag skulle vilja bli av med, men det e mest läkningsperioden som bekymrar mej om jag inte får använda deo..

• LiteniAugusti

Jag tog bort 5 st utstående leverfläckar på halsen. Dom drogs bort med en pincett. Utan bedövning.
    Det gjorde inte ont alls och lämnade inga ärr efter sig.

Värre var att roten inte kom med på 2 st av dom så de växte tillbaka, som icke utstående. Dom skrapades bort med något annat verktyg. Mera smärtsamt, men dom kom inte tillbaka efter det.

När du väl har det gjort så är det ju så värt det. Lycka till!

• Fia 28
    LiteniAugusti skrev 2012-12-03 13:06:31 följande:
    Jag tog bort 5 st utstående leverfläckar på halsen. Dom drogs bort med en pincett. Utan bedövning.
    Det gjorde inte ont alls och lämnade inga ärr efter sig.

Värre var att roten inte kom med på 2 st av dom så de växte tillbaka, som icke utstående. Dom skrapades bort med något annat verktyg. Mera smärtsamt, men dom kom inte tillbaka efter det.

När du väl har det gjort så är det ju så värt det. Lycka till!
    Va? Var det verkligen leverfläckar och inte polyper eller något sånt? Eller var dom väldigt pyttesmå?
  • Anonym

Jag har tagit bort ett par stycken från ryggen. Det enda som gjorde lite ont var bedövningssprutan, när hon skar med skalpellen kändes det ingenting, som att någon drog med nagekn mot huden ungefär, väldigt svagt. Så jag tror att sprutan är det du behöver "oroa" dig för :) Stygnen kändes litegrann att dra bort, men man går tillbaka till sjukhuset och de är ju experter :)

• Anonym (jaaa)

Tog bort en i navlen med bedövning vilket var helt ok. Tog även bort en i ljumsken utan bedövning vilket stack till men jag som är extremt smärt känslig tyckte ändå det var okey.

• LiteniAugusti
    Fia 28 skrev 2012-12-03 13:22:24 följande:
    Va? Var det verkligen leverfläckar och inte polyper eller något sånt? Eller var dom väldigt pyttesmå?
    Det var leverfläckar, såklart. I varierande storlek.

• Anonym

Tack för alla svar, ja det är väl bedövningen som gör ont antar jag, men de sticker bara en gång med den eller? Urs vad nervigt men det är ju skönt när det är gjort

• mammatina83

En liten fråga .. vart tar man bort dom. Är det på vc ? Om dom sitter på blygdläppen eller är det gyn ?

Svar på tråden Någon som tagit bort utstående leverfläck?