• Anonym (Sleepy)

Slutat med kaffe, är en zombie!!!

Jag har slutat dricka kaffe eftersom kaffet triggar min ångest och det har hjälpt då min ångest har minskat och jag sover bättre. Problemet är att jag sover för bra, jag skulle kunna sova flera gånger per dag och jag är ändå trött.

Det har gått en vecka nu och tröttheten minskar inte. Jag trodde tröttheten skulle minska men det gör den inte och att vara så här trött fungerar inte, då jag bara vill sova.

Hjälp vad ska jag göra?

• Svar på tråden Slutat med kaffe, är en zombie!!!
  • Philippa

Har du druckit kaffe länge kan det ta lång tid för kroppen att vänja av sig koffeinet.... du får någ hålla ut några veckor till....

• mrsStatham

Det blir en ond spiral det där, om man är trött rör man inte på sig och rör man inte på sig blir man tröttare.
    Tror att det krävs mer än en vecka för att vänja sig av med koffeinet och framför allt en gammal vana. 
    Börja med att byta ut kaffekoppen mot 10min gymnastik istället.
    Alltså, vid de tillfällena du förut druckit kaffe tar du och gör typ 20 juming jacks och 2min jämfotahopp. 

Bara två saker är oändliga
  • Anonym

Testa att dricka koffeinfritt kaffe - blir kanske placeboeffekt! Brukade du äta sötsaker ihop med kaffet också? I så fall saknar din hjärna både socker och koffein.Kanske ide att fokusera på en sak i taget och i så fall fortsätta med sockerkickarna just nu.

• Anonym (Sleepy)

Jag brukar inte äta nått sött till men har druckit mycket kaffe, ca 5 koppar dag. Idag har jag tagit en kopp för jag höll på somna. Ska testa koffeinfritt.

• Anonym

Ja ett annat alternativ är ju att trappa ner istället för att sluta tvärt!

• Anonym

Tog en och halv vecka för mig att vakna till efter att jag slutat dricka Pepsi Max. Den tröttheten som satte in då var betydligt värre än koman jag hamnade i när jag var nygravid. 

Nu har jag återfallit i Pepsi Max-missbruket igen och ser verkligen inte fram emot nästa avgiftning med släng av narkolepsi.  

• Anonym (Sleepy)

jo kanske är bättre att trappa ner. Kaffe är ett riktigt rävgift för mig. Jag blir pigg och glad en stund och sen får jag ångest. Jag vill så gärna sluta helt med kaffe men är så påfrestande att vara så trött. Måste ju orka jobba.

Svar på tråden Slutat med kaffe, är en zombie!!!