• Darco

    Svårt att hålla sig i sin egen säng natten igenom

    Hej!

    Har en 8-åring som är väldigt bra på alla sätt och en genomfin kille. Nu till det lilla problemet. Han är duktig att somna i egen säng. Ligger och läser själv ibland och vi behöver aldrig göra något annat än att läsa och prata om dagen så är han nöjd.

    Det som är min lilla grej är att vandrar över till oss VARJE natt och ja, jag vet att det är så det är med barn men jag vill jobba med att träna på att kunna somna om i sin egen säng men detta går inte för honom utan han kan bara inte somna om när han väl har vaknat. När han ligger i vår säng somnar han på en gång vilket jag förstår.

    Detta är ju en vana för honom och skönt att krypa ned mellan oss dock vill jag stärka honom i att somna om i egen säng.

    Frågan är om någon har något tips om vad man kan göra för att på ett bra sätt stärka honom. Vill inte ge honom dålig samvete för att han kommer över, det vill jag verkligen inte att han ska känna.

    Tacksam för tips!!

  • Svar på tråden Svårt att hålla sig i sin egen säng natten igenom
  • La Lola

    Lägg en madrass på golvet och säg att han får komma in till er på natten men får lägga sig på madrassen.
    Han kommer sluta med detta.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Svårt att hålla sig i sin egen säng natten igenom