Är min kost bra eller dålig? För mycket/för lite kcal? Hjälp tack!
Hej, jag är en 17årig tjej som verkligen suger på det här med att räkna kalorier och allt det där. Jag har ingen våg heller, så det är lite svårt.
Jag vill gärna veta om min kost räcker till, om den är stabil och acceptabel och inte för kaloririk och onyttig.
Till frukost äter jag typ havregrynsgröt, havremjölk, kanel och några skivor banan. Ibland kan jag dricka en smoothie med linfrön, havremjölk, sesamfrön och blåbär. Någon gång ibland blir det naturell yogurt med sockerfri müsli från paulúns. Lunchen hoppar jag oftast över men dom gånger jag äter det kan det bli ett äpple, en kopp grönsaksbuljong eller lite isbergssallad. Till middag äter jag nästan jämt en böngryta eller bönbiffar och en sallad. Bara böner och stärkelse eller krossade tomater och kryddor. I salladen är det isbergssallad, morot, paprika och zucchini. Ibland lyxar jag till det med frön och mineralvatten. De gånger jag ska vara riktigt onyttig blir det popcorn och mörk choklad. Bör tilläggas att jag är vegan och inte äter kött, mjölk eller ägg. Sedan undviker jag kolhydrater, mjöl och socker.
Vad tror ni? Finns det någon som är bra på kost eller någon som räknar kalorier? Skulle vada grymt tacksam! Tror jag äter typ 2000 kcal om dagen...