• elwen

    små barn borde förbjudas på restauranger ...

    Eller vad tycker ni?
    Jag har tre barn 1 2 och 9 år gamla, jag tar aldrig med dom två små på restaurang med undantag för lunch ställen.
    för jag vill inte bli störd av barn om jag går ut och äter på kvällen med min man, och mina barn är inte vildar men man vet aldrig hur det blir, och jag skulle ju såklart gå därifrån med mitt barn om det störde men jag vill inte hamna i den situtaionen.
    min äldst har varit med ut några gånger för hon vet hur man ska bete sej och det kommer även hennes syskon att få göra om några år.
    vad tycker ni, ska man kunna förbjuda små barn 0-6 år om man vill, och nu menar jag på kvällstid kanske efter klockan 17.
     

  • Svar på tråden små barn borde förbjudas på restauranger ...
  • icy

    Nej man ska inte förbjuda vissa människor att inte komma till restauranger. Så om nån rasse tycker att svarta stör så ska svartingar också förbjudas att vistas i restauranger??

     

  • Anonym

    Kollar du också på Dr Phil?:)

    På ett sätt så tycker jag på finare ställen vad det nu är så passar kanske inte små barn in. De blir rastlösa efter ett tag och vill inte sitta still. Är väl bättre för barnet att ta med det på ett ställe som är anpassat för barn typ Mc Donalds eller så. Tror barnen sätter större värde av att gå ut och äta när de blir äldre, kanske klä upp sig och kunna sitta still längre perioder.
     

  • Anonym (X)

    Räcker det inte att man kan avhysa folk som inte sköter sig, vare sig de är barn eller bara för fulla? Är jag ute och reser tar jag absolut med min min 18-månaders på restaurang. Det har hittills aldrig hänt att hon har stört andra gäster.

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Nej, små barn borde inte förbjudas på restauranger.

    Ja, små barn borde kunna "förbjudas" på restauranger, det bör vara upp till ägaren att bestämma.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • litenkattastrof

    jag tycker helt klart att man kan ha resturanger utan barn. precis som man kan ha aldersgräns och slipstvang


    Ab imo pectore.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-03 17:38:36 följande:
    Kollar du också på Dr Phil?:)

    På ett sätt så tycker jag på finare ställen vad det nu är så passar kanske inte små barn in. De blir rastlösa efter ett tag och vill inte sitta still. Är väl bättre för barnet att ta med det på ett ställe som är anpassat för barn typ Mc Donalds eller så. Tror barnen sätter större värde av att gå ut och äta när de blir äldre, kanske klä upp sig och kunna sitta still längre perioder.
     
    Problemet är väl bara att olika människor har olika gräns för vad som är för fint för barn. Jag tar inte med mitt barn på jättetjusiga restauranger, dock skulle jag inte gå in på Donken utom i absoluta nödfall.
  • Opappan

    Tycker inte man ska förbjuda barn att äta på restaurang och bara ha det som det r nu att en restaurang kan säga till gästen som stör och om det är nödvändigt slänga ut dom :)

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-03 17:42:25 följande:
    Problemet är väl bara att olika människor har olika gräns för vad som är för fint för barn. Jag tar inte med mitt barn på jättetjusiga restauranger, dock skulle jag inte gå in på Donken utom i absoluta nödfall.
    Precis, jag vet inte vad jag själv klassar som ett fint ställe. Där jag antagligen inte har råd att käka antar jag :) Jag har aldrig störts av barn ute. Blev lite jobbigt på ett plan när vi skulle landa i London en gång, men jag förstod ju att barnet antagligen hade ont i öronen,men det uppstod någon sekund där jag kände att jag önskade att barnet var lite tystare, fast jag sa inget till föräldrarna såklart.

    Om andra har barn som för liv på restauranger så känner jag bara att det är skönt att det inte är jag som har ett skrikigt barn med mig. I sådana fall kan man ju förbjuda barn på flygplan,kassan på Ica osv :) 
Svar på tråden små barn borde förbjudas på restauranger ...