• Humlan88

Normal storlek på lägenhet 2a?

Tänkte höra med er som bor i 2.0. 
    Hur stor är eran lägenhet? Tycker ni det är lagom för 2 pers?

Min och sambons är 66 kv, är det lite för en 2a? 

Intressant att höra vad det ligger på i storlek 

• Svar på tråden Normal storlek på lägenhet 2a?
  • Zazou

64 kvm. Alldeles lagom. Antal kvadratmeter tycker inte jag säger så mycket. Det beror på planlösningen. En lika stor kan kännas mycket mindre och tvärt om.

• linnéa001

Det låter inte lite. Min är 60 kvm och jag har hur mycket plats som helst. Visserligen bor jag ensam, men en till person skulle utan problem få plats. Det beror kanske på planlösningen också.

• Erfdgt

Om jag tänker på en 2a, så tänker jag nog oftast kring 55-60kvm. Vi bodde ett tag i en 2a med vår då nyfödda dotter, den var på ca 62kvm och det var alldeles lagom. När det blev dags för dottern att få eget rum, så flyttade vi till en 3a.

Jag håller dock med om att det inte är bara storleken, utan även planlösningen, som spelar roll. En välplanerad lägenhet med bra planlösning kan kännas större trots färre kvm.

Jag tycker inte att er lägenhet låter liten, 66kvm för en 2a är nog ganska normalt och hellre åt det större hållet än det mindre.

• JanaLiiN

Bott i en tvåa, 68 kvm. Den var stor.

• aztec

2a på 53kvm, liten för en tvåa... dock så är kök + vardagsrummet öppen planlösning med en meter bred vägg mitt i så det känns större än andra 2or jag besökt. Sovrummet är litet men där sover vi ju bara ;)

• Cecese

Jag tycker det låter som en stor 2a. Jag bor i en tvåa på 57 kvm och när äldsta dottern var liten bodde vi i en tvåa på 50 kvm. En liten tvåa för mej är typ 40 kvm. En normalstor tvåa 50-60 kvm. Över 60 kvm är det stora tvåor.

Ni borde ju få rum 2 personer utan problem. Jag söker större lägenhet och den jag helst skulle flytta till är en trea där jag bor nu och den är 70 kvm. Då kommer jag att bo 1 vuxen, 3 barn halvtid samt varannan helg 4 barn för då kommer äldsta dottern och hon kanske kommer att börja bo mer än varannan helg. 70 kvm räcker till åt mej och 4 barn även om det kanske blir lite trångt nog men det går,

• Ms H

Den trea vi bodde i tidigare var 65 kvadrat. Det var något litet för en trea, men funkade. För en tvåa hade jag tyckt det vore rätt stort.

Svar på tråden Normal storlek på lägenhet 2a?