• Feltryck01

Hur fasen får jag kattens tassavtryck på papper? Hjälp!!

Har gått i långa långa funderingar på att samla mina missars tassavtryck på kroppen, alltså tatuera in dem. Problemet är att jag nu har en gammelkatt som bor hos min gamla mamma som är min första katt, och hennes tassavtryck ska på först. Hon har dock en massa hår i vägen, för det första, som är jättesvårt att klippa bort. Man kan knappt klippa hennes klor utan att hon ska hålla på att rycka och grejer. Har försökt få tassavtryck med färgkaka och papper, men det gick inte bra, blev bara suddigt. Fota blir också svårt, och är det ens ett bra alternativ? Har samma problem med lillkattan här hemma. Hur GÖR man? Är så tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Hur fasen får jag kattens tassavtryck på papper? Hjälp!!
  • Feltryck01

Puff?... Kom med nya revolutionerande idéer till någon som det står helt still i huvudet på! Tips och trix önskas.

• Fruek

Sån där "lerplatta" då, som man trycker ned hand eller fotavtryck på (vanligtvis) bebisar? Kan det funka?

• Feltryck01

Kanske det! Man får ju hoppas att inte pälsen blir ett problem där.. Vart fixar man såna plattor?

• nemo1

Har du provat att klippa håret när katten sover? Och även försöka med avtrycket när katten sover djupt.

• ForReal
    Feltryck01 skrev 2012-12-04 13:51:24 följande:
    Kanske det! Man får ju hoppas att inte pälsen blir ett problem där.. Vart fixar man såna plattor?

Finns på typ Panduro och liknande. Gipsavtryck tror jag det heter.

Det kan du ju rama in sen :) Kanske kan man rita av konturerna från avtrycken med ett kopieringspapper eller halvgenomskinligt papper över trycket sen? Eller blir det ojämnt kanske?

• Feltryck01
    nemo1 skrev 2012-12-04 17:04:59 följande:
    Har du provat att klippa håret när katten sover? Och även försöka med avtrycket när katten sover djupt.
    Njaa det är svårt, båda sover så himla lätt så de vaknar så fort man kommer nära!
    ForReal skrev 2012-12-05 00:03:28 följande:

Finns på typ Panduro och liknande. Gipsavtryck tror jag det heter.

Det kan du ju rama in sen :) Kanske kan man rita av konturerna från avtrycken med ett kopieringspapper eller halvgenomskinligt papper över trycket sen? Eller blir det ojämnt kanske?

Jag får testa med en sån och komma förbi en tatuerare med den och se vad de kan göra! De har ju säkert sina tips och trix för sånt Glad
  • ForReal
    Feltryck01 skrev 2012-12-05 18:30:53 följande:
    Njaa det är svårt, båda sover så himla lätt så de vaknar så fort man kommer nära!

Jag får testa med en sån och komma förbi en tatuerare med den och se vad de kan göra! De har ju säkert sina tips och trix för sånt Glad
    Jamen va dum jag är, smartare att låta tatueraren fixa "avritningen" än en själv Tungan ute
  • Sara 634

Lägg ut papper över hela badrumsgolvet och häll ut färg på pappret . sedan låter du katten gå omkring i det. Men se till att det är färg fri från kemikalier. Tex fingerfärg för barn. Se till att katten inte får i sig någon färg och tvätta katten riktigt noga efteråt. Man kan också göra egen färg av filmjölk och karamellfärg eller en krydda som tex gurkmeja eller paprika. Men tänk även här på att katten absolut inte få slicka i sig färgen.

• Feltryck01

Hej alla och tack för era fina svar! Frågade en tatuerare som föreslog att jag ska testa scanna tassavtryck, det ska jag testa! Men i annat fall har jag fingerfärgen redo och klar! De får tametusan stå ut med att jag ska vara där och klippa.

Kollade upp gipsavtrycken, men det kändes lite väl saftigt prismässigt såhär till jul. Funkar inget av det andra så får det lov att bli gips ändå! Tack alla fina, hoppas ni haft en trevlig lördag!

• Tia F

Mjöl på golvet. Funkar perfekt. Sen bara att fota avtrycket.

Svar på tråden Hur fasen får jag kattens tassavtryck på papper? Hjälp!!