• Lijkan

Vad kan detta betyda? (drömtydning)

Har under flera år drömt om ormar, och vissa veckor mer frekvent. Men drömmen inatt var det märkligaste.

Jag drömde först att jag var i ett mindre rum där vi var några som skulle testa yoga. Jag ser en orm, men bryr mig inte så mycket. Strax efter blir jag panikslagen för ormen ligger alldeles framför mig med käkarna och en bit av halsen uppsprucken (ormen är alltså död) och ormen hade dött för att den bitit tag i min knapp på tröjan uppe vid halsen. Så en av tänderna satt fast vid knappen.

Senare i samma dröm ser jag en till orm, en svart kobra, som ringlar sig utomhus i snön. Jag blir rädd, och möter sedan en kvinna som säger att jag inte ska vara rädd. Ormen är hennes dotter, hon har en sjukdom som gör att hennes kropp blir som en orm.

Vad tusan betyder detta? Har letat på nätet och i min drömtydarbok, men jag hittar inget!

• Svar på tråden Vad kan detta betyda? (drömtydning)
  • Trisse85

Mitt inlägg försvann.

Här kommer det igen.

Solöga säger såhär:
    Att vara i ständig förändring är att vara ett med den skapande kraften. Min gåva till dig är förändring.
    När du vill att något nytt skall hända dig/komma till dig - förändra din inre värld och du förändrar därmed din yttre värld.

Lycka till.

• Imsdal

hej! i natt drömde jag om mitt ex. att jag gick förbi honom, men han var helt sotig i ansiktet och på kroppen. eller mer som skokräm eller nåt. han skämdes och ville inte prata med mig. har drömt förut att jag råkar gå förbi honom men just denna drömmen kändes som den ville säga nåt?! vi var i ett varmt varmt land. bland bruna hus och han var förvirrad och blyg.. helt svart! (han är inte mörkhyad annars) han var liksom insmörjd!! vad vill detta säga mig??

• björnligaren

Drömmar om ormar kan betyda olika saker. En del står för förändring och utveckling, som när en orm ömsar skinn och det kan vara positivt, men det beror också på vad känslan i drömmen var. Var du rädd? Var du nyfiken? Var det en positiv känsla drömmen? Om du drömmer om en orm/ormar som biter dig så kan det vara en varning för att du har dåliga och destruktiva relationer i din omgivning.

• Lijkan
    björnligaren skrev 2013-02-22 09:06:25 följande:

Drömmar om ormar kan betyda olika saker. En del står för förändring och utveckling, som när en orm ömsar skinn och det kan vara positivt, men det beror också på vad känslan i drömmen var. Var du rädd? Var du nyfiken? Var det en positiv känsla drömmen? Om du drömmer om en orm/ormar som biter dig så kan det vara en varning för att du har dåliga och destruktiva relationer i din omgivning.

Jag drömmer ofta om ormar. Och nu senast var de platta, breda och färgglada. Jag är inte så rädd i drömmen, inte panikslagen som jag blir i verkligheten, utan jag kan kolla på dem i drömmen och vara försiktig som om jag är på min vakt för att se vad den ska göra. Tycker mest att det är obehagligt. De rör sig framför mig, men attackerar aldrig. 
Svar på tråden Vad kan detta betyda? (drömtydning)