Oskyldigt dömd för våldtäkt, vad kan man nu göra?
Har en nära släkting som oskyldigt blivit dömd för våldtäkt. Hade han haft rätt advokat redan från början hade målet blivit lagt ner pga NOLL bevis att han skulle ha gjort ngt. Är enbart dömd på hennes trovärdighet! Han fick 8mån.
Det är överklagat så långt det går och nu ska han inom två mån infinna sig på anstalt. Vad ska/kan man göra för att hjälpa honom?? Han blir ju av med sitt jobb om han är borta i 8månader och han måste avliva sin älskade hund då det inte finns någon som kan ta hand om henne. Han är en person som verkligen aldrig skulle göra illa en annan människa och han säger att han vägrar sitta inne för något han inte gjort. Han kommer inte åka in levande!! Är helt knäckt då jag inte vill förlora denna person i mitt liv och inte heller jag vill han ska åka in oskyldig!
Sökte på nätet att man kunde söka nåd hos regeringen men vad har man för chanser till det? Samhällstjänst nu när dommen redan fallit, finns chans till det? Fotboja går ju inte heller då domen är längre än 6mån.
Snälla kom med tips på vad jag kan göra för att hjälpa honom. Helst slippa straffet helt, men iaf kunna få fotboja direkt så han kan fortsätta jobba och ha kvar sin hund!
/Förtvivlad släkting