• marre1980

BF April/Maj 2013 med andra barnet

Hej
    vet att det finns många liknande trådar men tänkte om  det finns några som vill hänga på här.
    Jag har bf 28 April med mitt andra barn, första kom Sep 2011 så det kommer bli tätt mellan barnen.
    Denna graviditet är mycket enklare än första men oj vad ansträngande det är att ha en 1 åring och samtidigt vara gravid:)
    Har gjort rul igår och allt såg bra ut, maken bestämde denna gång att vi INTE ska ta reda på könet och jag håller nästan på att dö av nyfikenhet. sitter och jämför bilder på första barnet och bebisen i magen för att klura ut det men inte så lätt.
    Hoppas det finns några som vill följas åt dessa månader tills våra fina bebisar kommer till världen.

• Svar på tråden BF April/Maj 2013 med andra barnet
  • Mammamone

Hej! Precis en sån här tråd jag letade efter. Jag har bf 19 maj efter rul igår (8maj enl sista mens ;) har en dotter född i oktoer 2011 så vi har lika tätt mellan våra små, spännande!! Förra gången tog vi inte reda på kön men denna gåg tjuvkikade vi och väntar en liten pojke. Är så bubblande lycklig över en frisk liten bebis! Hur mår du och hur var förra graviditeten? Vart bor du? Hur gammal är du? Kram från mammamone

• Peetra89

Hej! Väntar också andra barnet bf 9 april. Har en pojke sen innan född mars 09 så han är lite äldre en era =)

• marre1980

Oh vad kul att ni skriver här:)
    Jag mår jämfört med 1:a jättebra faktiskt.
    Är 32 år och är nog lite därför det blir tätt mellan barnen. Vill ju inte bli allt för gammal mamma hehe

• T1one

Hej hej jag har BF den 15 april med andra barnet, förra barnet är fött 27 april detta året. Väldigt tätt men ack så mysigt ändå.

Alvin 2012-04-27, Bebis 2 beräknad 2013-04-20
  • T1one

kanske ska tillägga att vi har en pojke sen innan och väntar en h*n

Alvin 2012-04-27, Bebis 2 beräknad 2013-04-20
  • T1one

Tack skönt att se denna tråden då man känt sig rätt ensam om detta, i början vågade jag knappt säga något till någon i tron om vad folk ska tycka. 

Alvin 2012-04-27, Bebis 2 beräknad 2013-04-15
  • marre1980

Ja de flesta i min närhet förstår inte att bebisen är planerad. De typ tycker synd om mig och förklarar att det kommer gå bra
    Kommer nog bli tuffa år men sen har barnen varann att leka och busa med

• T1one

Oj ja, det måtte ju vara en hemsk tanke att man faktiskt vill ha tätt. Gjorde med valet utav att min gosse ska ha någon att leka med och kunna ha roligt med, samtidigt lite bekvämt att man har allt hemma och att man inte ännu glömt småbarnsåldern och kanske kan njuta lite mer när dom är äldre för att inte behöva tänka på barn då när allt lagt sig :) Nä ska bli kul och spännande resa, men avundas inte er som har en liten ettåring springandes hehe min vet jag ialf var jag har ännu och han kommer inte åt att göra så mycket hyss som en ettåring säkert hinner med på ett par minuter. Men det kommer ju här med så småningom troligen när jag är som störst och klumpigast! :) Har inte fått något tycka synd om ialf, vissa har tagit avstånd, andra tycker man är stark som kommer klara det medans några få som med fått barn detta året tycker amen gud det vill jag ju med men trodde jag var knäpp som ville det. Så blandade känslor här med från folk :)

Alvin 2012-04-27, Bebis 2 beräknad 2013-04-15
  • Peetra89

Hur långt man vill ha mellan barnen är ju ens eget beslut, tråkigt folk ska lägga sig i... Själv är denna graviditet väldigt jobbig, blev sjukskriven tidigt pågrund av konstant kräkande. Började jobba igen i v13 men nu har jag istället fått hemska foglossningar. Var hos doktorn igår och blev sjukskriven igen tills den 10 februari och sedan går jag på havandeskspspenning. Så det känns skönt, dels för att slippa ha så ont plus att chefen och kollegerna har inte varit så snälla efter jag berättade jag vänta barn...

Svar på tråden BF April/Maj 2013 med andra barnet