• Anonym (Mellan stolarna)

Sjukpenning i särskilda fall.

Hejsan....fick avslag på min ansökan om sjukpenning i särskilda fall idag....motiveringen löd..."När din  tidsbegränsade sjukersättning upphörde,1 okt 2012,fick du tillbaka en SGI som  översteg 80 300 kronor.

Du tillhör inte målgruppen för sjukpenning i särskilda fall.Du har fått information om detta  i beslut från Omprövningsenheten daterat den 25 oktober 2012....Du har inte rätt till sjukpenning i särskilda fall därför att du fick tillbaka en SGI som översteg 80 300 kronor när din tidsbegränsade sjukersättning upphörde i okt 2011."

Jag tolkar detta beslut som att jag inte längre är nollad....jag menar,jag har ju fått tillbaka min SGI....o kan enligt detta beslut få sjukpenning igen......eller ???

Kan ju tillägga att jag ringde upp handläggaren....men blev inte klokare av det.....enligt henne var jag fortfarande nollad....men kunde ändå inte söka sjukpenning i särskilda fall......gud vad konstga regler det finns......vill någon räta ut frågetecknena åt mig???

TACK PÅ FÖRHAND.     
  • Svar på tråden Sjukpenning i särskilda fall.
  • Försäkringskassan

Hej!

Din fråga är för personlig, därför är du välkommen att ringa vårt kundcenter. Ring 0771-524 524. Vi har öppet vardagar emellan kl. 8.00 - 21.00 och lördag kl. 8.00 - 15.00 samt söndag kl. 15.00 - 21.00.

Hälsningar
    Sune, handläggare 

Svar på tråden Sjukpenning i särskilda fall.