• LillStrumpan

VinterjackOR??

Åhhh ja e i vecka 24, ja växer så de knakar.... växt ur 3 st vinterjackor å nu måste ja köpa mig en ny... men nu blir den så stor att ja inte kommer kunna använda den alls sen?

känns om om de inte riktigt är värt att läga minst 1000 kr på en riktig vinterkjacka för att slippa frysa röven av sig ;) :P hehe.. ja undrar mest hur ni gr nu på vintern när ni växer som jag?

• Svar på tråden VinterjackOR??
  • hysteria

Köp en stor fleece och ta jackan över utan att knäppa. Jag vägrar lägga 1500 kr för att vara gravid 2-4 veckor till. Då fryser jag hellre.

• AnnikaT1980

Jag har lånat min sambos och min pappas vinterjackor. Gott om plats ett bra tag till!

• pluvdo

Ellos.se har rea på många vinterjackor nu. Du kan ju gå in där och se om det finns något för dig.

• zbaby

Beställde en jättefin på Bonprix.se idag för 449kr, den har fått bra recensioner.. Hoppas den är lika bra som jag hoppas!

• LillStrumpan

så svårt att veta hur stor ja behöver om ja beställer på internet??..

just nu går ja med 3 tröjjor :) haha, 2 från killens garderob..

hurv!!   

• pluvdo
    LillStrumpan skrev 2012-12-04 17:54:43 följande:
    så svårt att veta hur stor ja behöver om ja beställer på internet??..

just nu går ja med 3 tröjjor :) haha, 2 från killens garderob..

hurv!!   

Om du inte bryr dig så mycket om hur det ser jt så kan du ju bara ta en för stor för säkerhets skul. Ellos har i alla fall vinterjackor/-kappor för typ 200 och uppåt nu. Billigt.
  • pluvdo

Du kan ju alltid i så fall beställa flera och sedan välja en och skicka tillbaka resten.

• Whitetrash86

Använde stor tjocktröja och en lång tjock halsduk som hänge över magen, sen hade jag jackan på utan att knäppa. 

• Josse04

Kan tipsa om jackor på Mammaglad.com. De har ett par olika jackor för gravida, men vill man ha en riktigt tjock jacka får man nog köra med en riktig dunjacka, men i större storlek givetvis Glad

• Soffipropp 83

På tradera finns en del mammajackor från både polarn å pyret å h&m. Jag har en mammajacka från polarn och den är helt ovärderlig. Passar perfekt då den är rymlig för en växande mage men passar i ärmar och längd. Går alltid att sälja vidare sedan :) vill man köpa en ny har Nelly.se fina mammakläder å jackor! Lycka till

• Ammandemamma

Jag har makens gamla vinterjacka.. Passade till slutet med dottern! (Och min man är inte ens stor eller tjock, haha)

• Gyllan

Jag är i vecka 25, kan fortfarande ha min vanliga jacka, men känner att den börjar sitta åt så köpte i veckan en mammajacka på HM. Den är som en svart knälång, tjock "dun"-jacka och den har verkligen varit så varm och skön, även här där vi haft runt 10-12 minusgrader, så har jag inte frusit alls, och jag är en sån som fryser väldigt lätt. 
    Har svårt att låna jacka av maken/pappa då jag själv är lite (155cm) så då blir ju armar och annat flera meter för långa på mig.
    Men kan absolut rekommendera den här kappan. Den kostade 599, men med lite rabattkuponger så fick jag den för runt 400, känns värt varenda öre.

Svar på tråden VinterjackOR??