• Anonym (E)

Ont efter jag kommit

Jag är en tjej i 20 års åldern som får fruktansvärt ont i magen efter att jag kommit. Det liknar mens smärta fast något ännu mer intensivare. Någon som har varit med om något liknande? Någon som vet vad det kan vara ? Jag har varit i kontakt med gyn och har fått konstaterat att det inte är någon könssjukdom.

• Svar på tråden Ont efter jag kommit
  • Anonym
    Anonym (E) skrev 2012-12-04 17:23:13 följande:
    Jag är en tjej i 20 års åldern som får fruktansvärt ont i magen efter att jag kommit. Det liknar mens smärta fast något ännu mer intensivare. Någon som har varit med om något liknande? Någon som vet vad det kan vara ? Jag har varit i kontakt med gyn och har fått konstaterat att det inte är någon könssjukdom.
    Oh ja, jag vet visserligen inte om det är samma smärta som du har men ett tag fick jag ordentlig kramp i livmodern efter sex och efter jag kommit. Det var en fruktansvärd smärta men ingenting jag upplevt igen. Detta var innan jag fick barn och jag var då också 20. 
  • Betty Ballbreaker

Jag har haft likadant under en ganska lång period. Det gick sedan hux flux över efter sig själv. Min teori: orgasmen ger sammandragningar som fortplantar sig som kramper i livmodern och gör ont. Jag tror att smärtan detta medförde, var min kropps sätt att säga: "sex är farligt, fattar du inte det, så får jag visa dig det genom smärtan. Ge fan i att ha sex!". Jag hade en tid innan blivit utsatt för ett våldtäktsförsök under vapenhot, men inte blivit speciellt psykiskt påverkad av det. Jag tror däremot att min kropp bar på traumat och minnet av övergreppet. Plötsligt en dag var smärtorna efter samlag borta. Jag hade då träffat en kärleksfull man, som var trygg och snäll. Jag tror att min kropp slutade vara rädd för sex då, och inte längre behövde smärtan som varningssignal.

Med detta vill jag ha sagt: om man inte hittat nåt fysiskt fel, fundera då på om det kan vara så att din kropp på nåt sätt känner att det finns en fara i att ha sex.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-04 17:35:02 följande:
    Oh ja, jag vet visserligen inte om det är samma smärta som du har men ett tag fick jag ordentlig kramp i livmodern efter sex och efter jag kommit. Det var en fruktansvärd smärta men ingenting jag upplevt igen. Detta var innan jag fick barn och jag var då också 20. 
    Kom att tänka på nu att det var under tiden som jag försökte bli gravid så det var vid ägglossning som jag fick dessa kramper.
  • kiriaki

Enda gangen jag har fatt ordentliga smartfulla kramper i livmodern efter orgasm var tidigt i min graviditet.. 

• Anonym (E)
    Anonym skrev 2012-12-04 18:43:21 följande:
    Kom att tänka på nu att det var under tiden som jag försökte bli gravid så det var vid ägglossning som jag fick dessa kramper.
    Jo ägglossning har varit en teori som jag försökt att spinna vidare på, med tanke på att det är en typ av liknande smärta. Dock har jag en p-stav insatt sedan två år tillbaka och mens är något jag sällan får, och dessa kramper får jag i stort sett efter varje gång.
  • Anonym (E)
    Betty Ballbreaker skrev 2012-12-04 18:37:40 följande:
    Jag har haft likadant under en ganska lång period. Det gick sedan hux flux över efter sig själv. Min teori: orgasmen ger sammandragningar som fortplantar sig som kramper i livmodern och gör ont. Jag tror att smärtan detta medförde, var min kropps sätt att säga: "sex är farligt, fattar du inte det, så får jag visa dig det genom smärtan. Ge fan i att ha sex!". Jag hade en tid innan blivit utsatt för ett våldtäktsförsök under vapenhot, men inte blivit speciellt psykiskt påverkad av det. Jag tror däremot att min kropp bar på traumat och minnet av övergreppet. Plötsligt en dag var smärtorna efter samlag borta. Jag hade då träffat en kärleksfull man, som var trygg och snäll. Jag tror att min kropp slutade vara rädd för sex då, och inte längre behövde smärtan som varningssignal.

Med detta vill jag ha sagt: om man inte hittat nåt fysiskt fel, fundera då på om det kan vara så att din kropp på nåt sätt känner att det finns en fara i att ha sex.
    Jag har aldrig varit med om något typ av övergrepp eller liknande  Utan jag har enbart varit med en person som alltid har varit väldigt romantisk.. Så jag vet inte ifall det kan ha något med det psykiska att göra.. 
  • Anonym (E)
    kiriaki skrev 2012-12-04 18:46:49 följande:
    Enda gangen jag har fatt ordentliga smartfulla kramper i livmodern efter orgasm var tidigt i min graviditet.. 
    Med tanke på att jag har känt av andra symtom som kan tyda på graviditet börjar ju tankarna verkligen spinna. 
    Men känns konstigt när detta har hängt med en längre tid..  
  • kiriaki
    Anonym (E) skrev 2012-12-04 20:12:40 följande:
    Med tanke på att jag har känt av andra symtom som kan tyda på graviditet börjar ju tankarna verkligen spinna. 
    Men känns konstigt när detta har hängt med en längre tid..  
    Hur lange? Och vad for andra symtom? Har sjalv blivit gravid trots p-piller sa jag litar inte riktigt pa alla preventivmedel..

Jag hade ont fran ca 2 veckor efter befruktning och fram tills vecka 8-9.. Men om jag var du skulle jag boka tid hos gyn for att kolla laget, det ar sa billigt (ibland gratis) i Sverige och det ar suverant att veta att allt ar okej dar nere lite da och da :)  
  • Anonym (E)
    kiriaki skrev 2012-12-05 04:17:07 följande:
    Hur lange? Och vad for andra symtom? Har sjalv blivit gravid trots p-piller sa jag litar inte riktigt pa alla preventivmedel..

Jag hade ont fran ca 2 veckor efter befruktning och fram tills vecka 8-9.. Men om jag var du skulle jag boka tid hos gyn for att kolla laget, det ar sa billigt (ibland gratis) i Sverige och det ar suverant att veta att allt ar okej dar nere lite da och da :)  
    Jo det har suttit i i ungefär ett år. Symtomen som jag upplever är att jag har väldigt ömma bröstvårtor. Sen är jag även konstant trött, samt att jag blir lätt irriterad.
    Ja jag kanske borde göra det. Var hos gyn för ungefär 2 år sedan, då jag började att blöda från underlivet ofta efter sex. Då såg det bra ut. "/  
  • Anonym (anonym2)

Hur gick det för dig? Har du fått reda på vad det var?
    Jag har likadant (eller låter liknande iaf), kan ha ont i nästan 1dag efter jag har fått orgasm, känns som musklerna typ spänt sig för mkt och fått kramp eller något?

• Jossehaugen

Jag har också denna smärta efter orgasm nu när jag är gravid.
    För mig håller det i sig i ca 30-45 min. Och det är som den värsta mensvärken. 

• Anonoym S

Hej.

Jag har haft detta problem i snart 7 år. jag får extrem smästa varje gång vilket har rsulterat i att jag inte vill ha sex med min sambo som jag vait ihop med i 11 år. Han är en underbar man och jag älskar honom. Min smärta kommer alltid när får orgasm även om jag onanrear.. Smärtan är så intensiv att jag måste ta smärtsillande smärtan sitter i mellan 10-30 minuter. Ibland gör det så ont att jag nästan spyr. Det variaerar gång till gång. Jag vill bli av med det. Detta har förstört mitt sexliv för att jag är så rädd för smärtan.

• Anonym (anonym2)

konstigt det här, vi verkar ju ändå vara några stycken som har det här problemet men man kan inte hitta någon info alls om det:S

• Anonym (jag med)

Det kan inte vara en kombination av känslig livmoder och/ eller preventivmedel som spiral? Jag har också fått dessa smärtor ibland och innan jag skaffade min spiral så låg jag varje månad hemma och grät av smärta under mensens första dagar. Iom att jag skaffade min spiral, så försvann mensen och mensvärken, men när jag har sex så kommer ibland en liknande känsla tillbaka. Undrar om det inte kan vara det?

• Anonym (anonym2)
    Anonym (jag med) skrev 2013-08-30 17:41:07 följande:
    Det kan inte vara en kombination av känslig livmoder och/ eller preventivmedel som spiral? Jag har också fått dessa smärtor ibland och innan jag skaffade min spiral så låg jag varje månad hemma och grät av smärta under mensens första dagar. Iom att jag skaffade min spiral, så försvann mensen och mensvärken, men när jag har sex så kommer ibland en liknande känsla tillbaka. Undrar om det inte kan vara det?
    Jag vet inte riktigt, för mig så har det nog inget med det att göra för jag har varken ont vid mens eller använder några andra preventivmedel förutom kondom:/
    Och får ont även om jag får orgasm själv, alltså utan något i mig så borde inte vara känslig livmoder.. Riktigt skumt!
  • Jetmallan

Hej, Jag har också börjat få kramper i nedre delen av magen efter att jag kommit, äter minipiller och har gjort det rätt länge. Smärtan brukar gå över efter 5min . Dessa smärtor kom för en vecka sedan och sedan dess får jag det varje gång, alla gånger utan partner. Har erat gått över eller någon som fått reda på om man kan göra något åt det? Har eller har aldrig haft någon psykisk eller fysisk ohälsa där nere, inte gravid, kollade härmodagen!!

• Unikat

Nu vet jag att det var länge sedan tråden startades, men jag har samma problem. Jag tog aktiv balans från Apoteket som tas i förebyggande syfte för svampinfektion, hjälpte ett halvår ungefär men nu är smärtorna tillbaka igen och tabletterna hjälper inte. Jag kan även vakna i liknande buksmärtor på nätterna och kräkas/nästan svimma. Är det någon som hittade ett hjälpmedel? Sjukhuset säger att det är gynekologiskt, gynekologen säger att det är tarmarna.

• anaonum

Hej

Jag har haft ont i cirka 8 år, får ont när jag kommit efter både onani och samlag, men inte varje gång utan bara ibland. Är en riktigt intensiv smärta långt ner i magen som kan hålla i 30 min. Ibland är det så illa att jag vill kräkas och kallsvettas. Har försökt hitta svar på vad det beror på i 5 år nu utan att lyckas, varken läkare eller ungdomsmottagning förstår vad det är. Har sökt lite kring det själv och antar att det rör sig om någon form av kramp i livmodern.. Har däremot inte hittat något som hjälper mot smärtan. Alla tips är varmt välkomna!

Svar på tråden Ont efter jag kommit