Ni som inte håller ögonkontakt - Varför ?
Jag önskar ibland det fanns en manual där man kunde läsa om varför människor gör som de gör ... för det enda jag har att gå på nu är gissningar.
Har hamnat i en ny situation där jag måste träffa ett antal nya människor som jag kommer umgås med ofta numera. Ett par av dessa människor håller inte ögonkontakt med mig när vi pratar ... De tittar antingen ner i marken åt ett helt annat håll, eller typ "blundar" när de pratar med mig... alltså typ stänger ögonen när de säger vad de ska säga, vet inte om ni förstår hur jag menar.
Har stött på det här ett par gånger förut - men det känns lite jobbigt nu när jag är i en situation då jag känner mig jävligt osäker själv ... Jag undrar VARFÖR de inte kan titta på mig när de snackar med mig.
Hjälp mig att förstå!
Ni som inte håller ögonkontakt vid konversationer - varför gör ni så ?
( inget dömande alltså, utan vill bara ha hjälp att förstå anledningen)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-05 14:43
Till alla er som vägrar förstå att jag inte "stirrar" på människor bara för att jag har aspergers syndrom.
Min ögonkontakt ser ut såhär: Titta på personen, titta bort från personen emellanåt.
Så sluta ANTA, fråga istället, jag pallar inte en enda till kommentar om att jag gör si eller så för att jag har asperger.