• Exra46

Blank i ansiktet.. tips på ansiktscreme och foundation..

Jag blir lätt blank i ansiktet bara en stund efter att sminkat mig.  Jättetrist, vill inte vara det. !
    jag använder en "vanlig" ansiktscreme och har Id mineral foundation..  Men måste bättra på många gånger under dagen för att få bort det där blanka glansiga.

Har ni tips för hur jag ska behålla det matta hela dagen ????

• Svar på tråden Blank i ansiktet.. tips på ansiktscreme och foundation..
  • Sannlycke

Har haft samma problem, provat många krämer och en massa tjafs man skulle ha under sminket. Blev bara fetare och blankare i ansiktet. Nu äter jag tillskott av vitamin b5 och har fått en matt och normal hy. Helt underbart!! Läs om vitamin b5. Mvh!

• Kärlek84

Så var det för mig förut också. Men allt försvann när jag började äta nån multivitamintablett om dagen. Vet inte om det var det men har hela livet haft "fet och blank" hy och det försvann då iaf

• Nemi76

Jag hade jätteproblem med "blank hy" (skulle snarare vilja kalla det hy som ser ut som om man doppat ansiktet i ett smörpaket) och testade jättemånga rengöringsprodukter för oljig hy osv. Tills det slog mig att jag kanske inte alls har fet hy, jag kanske har torr hy! Så jag köpte "småprover" av Cliniques trestegsserie för torr och känslig hy (nr 1) och testade och genast märkte jag en förbättring! Numera är jag lite blank i T-zonen (har bytt till nr 2 nu) men det avhjälps lätt med lite Pore Miminizer från Clinique. Så mitt tips är att gå och köp rengöringsprodukter (måste inte vara Clinique) dvs rengöring, ansiktsvatten och återfuktande kräm, för torr hy. Köp gärna småburkar till att börja med så har du inte slängt ut massa pengar om det visar sig att det inte funkar

• Exra46

Ok, tack.  För jag tycker själv att jag har ganska torr hy.  T ex när jag duschat så innan jag smörjt in ansiktet så är det tookstramt .. så kanske ska prova med det också.

• Nemi76
    Exra46 skrev 2012-12-05 13:02:47 följande:

Ok, tack.  För jag tycker själv att jag har ganska torr hy.  T ex när jag duschat så innan jag smörjt in ansiktet så är det tookstramt .. så kanske ska prova med det också.

Ja, så var det för mig också. När jag tvättat ansiktet var det jättestramt men när jag använt produkter och gjort mig iordning osv kunde det vara jätteblankt en halvtimme senare :-/ Nu har jag i princip inga problem alls.
  • LillaJag06

Jag har fet hy och använder clarins dagkräm för fet hy. Goundationeb heter ever matte i samma märke och är otroligt nöjd!
    Får pudra på men det är en stor förändring med dessa krämer

• Gladskit

Jag har väldigt känslig hy och det känns ofta stramt efter att jag duschat, även om jag smörjer in mig. Samtidigt får jag lätt glansiga zoner över panna och haka.
    Jag märker stor skillnad sedan jag började använda produkter från La Roche Posay. Sedan använder jag mineralsmink från Everyday Minerals. Ibland kör jag hela kitet med underlag osv. Andra dagar strör jag ner lite sånt "pulver" i krämen innan jag smörjer in mig bara för att få en fräschare ton på huden. I like!   

Svar på tråden Blank i ansiktet.. tips på ansiktscreme och foundation..