• Strangely

Brio go-12,vinter,katastrof,behöver råd !! : )

Har en Brio Go 2012 och jag kommer inte fram med denna vagn för att lämna stora sonen på förskolan. Minsting sonen är precis 5 månader och jag har gått igenom alla alternativ jag kan komma på i huvudet, bärsele? Nja, problem med ryggen gör att det inte funkar. Babypulka, han kan inte sitta själv än, så de är nog ingen idé. Bilen har mannen till jobbet så den kan jag inte ha.. Hur gör ni ?? Har hört talas om barnvagns skidor, någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Brio go-12,vinter,katastrof,behöver råd !! : )
  • Kärlek84

Är urkass på vagnar men varför går det inte? Har den fel hjul? Är det små hjul och ni har mycket snö? För då tror jag att då nog får byta vagn om du redan gått igenom alla andra alternativ.

• soda

Har också en brio go -12 och tror faktiskt inte vagnen är problemet idag, utan vädret!!
    Skulle ut och gå idag, var tvungen att vända hem för det gick faktiskt inte att ta sig fram, testade även med våran liggvagn från 60-talet (stora smala hjul) och den gick knappt framåt, så tror tyvärr inte det hjälper och köpa en såkallad "vintervagn" när det är så här mycket snö och oplogat!

jag skulle säga bära i sjal / sele eller pulka (babypulkan har ju ett litet ryggstöd, kanske fungerar om ni inte ska gå långt?) Eller kanske en spark vore det bästa? ;)

• Veritaslux

Ingen vagn funkar i snödrivor. Pulka eller sele (har du testat en bra ergonomisk som Ergobaby eller Manduca?) är det som gäller. Eller, ja, det ska tydligen finnas någon slags medar att köpa men jag vet inte var.

Jag har själv en Brio Go som funkar utmärkt så länge det handlar om ett lite lagom snölager... men i detta väder som är idag (i Stockholm) kommer man knappt fram gående...

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • julimam

Som sagt inga vagnar funkar bra i djupsnö;) de gånger jag är tvungen ut med vagnen dra jag den baklänges, det går lite lättare då:)

• cloudberry79

Jag äger två vagnar, den ena är en brio happy med lufthjul och den tar sig fan fram nästan överallt. Även när det ligger 15 cm nysnö på gångvägen. Den andra har swivelhjul som kan låsas och den tar jag inte ens ut om det kommit fem cm... Barnvagnsskidorna funkar faktiskt riktigt bra, syrran har såna till sin teutonia, men när det är riktigt mycket snö funkar det ju bäst med pulka. Alltså antingen en riktig dragpulka eller mjuklift fastsnörad i en plastpulka.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Liten elak och intelligent

När vår äldsta var liten så tog jag ibland vagnens åkpåse och ett fårskinn och lade henne i en vanlig pulka. Alltså inte en babypulka. Funkade suveränt!

• Strangely

Ja har ju en babypulka som är ganska hög i ryggen, det borde gå att sätta han i den med en åkpåse i, tänker bara att han kanske blir sådär chockad som små barn kan bli av blåst och all snöyra, han har ju bara legat inbäddad i liggvagnen innan. Vi har även en Emmaljunga scooter som är ett alternativ, det är ju nästan fullt liggläge på den så det går ju att lägga han i åkpåsen,spänna fast han och på med ett regnskydd, 4 fasta hjul. Blir GALET arg och irriterad på brio som gjort stora vinterhjul som tillbehör på Brio Gos 2013 modell, men detta går inte att byta på 2012 som vi har. Men som många säger, det spelar inte så stor roll när det är en halv meter snö. Då funkar ingen vagn..

Svar på tråden Brio go-12,vinter,katastrof,behöver råd !! : )