Min 15 månaders har fått två sprickor i benet!
Hej! Har någon varit med om liknande? I helgen var jag bortrest. Min dotter var då hos min mamma. Tydligen hade hon kanat ner från att försökt ta sig upp på en säng. Hon skrek till och var ledsen. Hon grät till flera ggr under natten. Ändå fick jag ett sms först 11.30 dagen efter händelsen och att hon inte kunde stödja på vänster ben. Jag sa att hon genast måste åka till akuten och kolla upp det! Jag var så upprörd och ledsen över att det inte gjorts tidigare eller att dem ens tänkt tanken. Väl på sjukhus och efter röntgen visades det en spricka i vadbenet och en spricka i skenbenet! Dem försökte gipsa men det gick inte då dottern var hysterisk. Det blev ett hårdare bandage ist längs hela benet och foten. Den 18 dec ska vi till en spec. Mottagning för ny bedömning. Jag var så orolig för min dotter och arg för att mamma inte tog tag i det direkt! Hon kan inte stå eller gå på benet. 3 vab till och börja med. Vill bara kolla med er om ni varit med om detta? Hon har ju ramlat förr och enligt mamma ramlade hon inte så "farligt" så jag fattar inte hur det kunde gå såhär illa. Men det är vanligt sa läkaren,. /A