• Anonym (Orolig)

Blödning med klumpar efter akut P-piller!!! Hjälp!

Hade sex i torsdags och kondomen gick sönder i mig efter att han kom... Åkte direkt och köpte akut P-piller och tog det någon timma senare. Jag vet att man kan börja blöda efteråt och nu är det sex dagar sen. Igår började det blöda lite på kvällen och tänkte att det var helt normalt men idag blöder det som en riklig mens och det kommer stora blod klumpar, vad är detta? Kan inte hitta någon info om att det ska vara så... Någon som vet???

• Svar på tråden Blödning med klumpar efter akut P-piller!!! Hjälp!
  • Tealhawk

När ska du ha mens, det kan inte vara den som startat bara?

These are not the droids you're looking for
  • Anonym (Orolig)

Ska ha mens om två veckor och den är alltid punktlig. En vän trodde det var missfall men kan jag ha varit gravid från förra månaden trots att jag hade mens som vanligt. hade oskyddat sex hela förra månaden. Men akut P-piller ska ju inte påverka en graviditet så det känns kanske långsökt... Känner mig lite förvirrad..

• Anonym (Orolig)

Har aldrig haft klumpar i mensen heller. Påminner lite om blödningen man har efter man fött barn. Vet att då hade jag rester av hinna kvar och det såg ut såhär..

• Anonym

Jag tror inte det där där hänger ihop med pillret mer än att mensen kan komma "fel" när man tagit den.

Det är inget abortpillar vi pratar om här utan pillret stoppar ÄL, om du redan haft ÄL så händer ingenting i princip, förutom att spermierna får lite svårare att simma upp.

Det är inte alls ovanligt att ha lite klumpar i mensen, även om du inte märkt det själv.

• Anonym (Orolig)

Jag har väldig koll på min mens och har aldrig haft klumpar tidigare. Och jag vet att det inte är ett abortpiller. Min vän menade att eftersom min mens var sparsam och inte varade lika länge som vanligt sist så kanske jag var gravid och att jag fått missfall nu, inte att det har något med pillret att göra utan slumpmässigt.

• Anonym (Orolig)

Finns det inte någon som haft klumpar i blödningen efter akut P-piller?

• Anonym

När jag tog dagen-efter-piller fick jag en helt enorm blödning efter någon vecka. Det var som mensen gånger två. Klumpar och mycket blod. Och den info jag fick var att det inte var helt ovanligt efter ett sådant piller. Så jag tror du kan vara helt lugn. Det går över.

• Anonym (Orolig)

Tack för svaret känner mig lite lugnare.

• Anonym (Anonym)

Hej! Jag vet att det var flera år sedan detta var aktuellt men jag ville bara höra lite, jag har exakt samma problem nu. Min mens kom nästan 2 veckor tidigt, med blodklumpar i , och jag har konstig mensverk. Vad kom du fram till? Var det bara mens eller va du gravid och fick missfall? Skulle vara jätte tacksam för svar! ?

Svar på tråden Blödning med klumpar efter akut P-piller!!! Hjälp!