• Anonym (Varför?)

Hur ofta är ni ute med era barn vid den här tiden?

Anledningen till att jag frågar är för att en del barn i barnens skola inte får komma ut med sina föräldrar mer än någon gång i veckan, max!

Jag tycker det är heklt förkastligt, ok at tman inte kan göra det varje dag men oftare än så måste man väl kunna klara av?!!!

Ni som inte är ute  med era barn, varför är ni inte det?! Tidsbrist? Ingen lust?

Skaffar man barn får man banne mig ta hand om dem, i det ingår att leka ute nästan oavsett väder! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta är ni ute med era barn vid den här tiden?
  • Dr Mupp

Med skolbarnen? Typ aldrig. De föredrar att leka själva. De är dock ute dagligen.

Med treåringen, i princip dagligen.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • 2012mamma

Nu har jag inte ett skolbarn utan bara en 10-månaders och jag tar bara med honom ut för att handla, posta brev och sånt vi måste göra. Han gillar inte snö och blir arg när den blåser upp i ansiktet på honom. Sen så har jag svårt att tänka mig att alla barn vill vara ut varje dag och leka när det är över 20 minus oavsett ålder, ser ingen anledning att tvinga dom till det heller.

• SailorGirl

Grattis TS!

Det är inte alla som är så problemfria att de måste kolla in över grannens staket för att skaffa sig några.

• Anonym (Yep)
    SailorGirl skrev 2012-12-05 16:07:41 följande:
    Grattis TS!

Det är inte alla som är så problemfria att de måste kolla in över grannens staket för att skaffa sig några.
    Ja det är så att man blir avundsjuk ibland.
  • Anonym

Jag tar dagligen promenad med vårt barn. Hon följer med till affären och sen måste vi gå till förskolan.
    Men ute och leker är vi inte i detta väder! 

• La Lola

Här är det kolmörkt ute nu.
    Då är ingen av oss ute.

Hedda är ute minst en gång om dan på förskolan (om det inte är för kallt).
    Hon dör inte av att stanna inomhus.

På sommaren är vi dock ute mera.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2012-12-05 16:11:01 följande:
    Här är det kolmörkt ute nu.
    Då är ingen av oss ute.

Hedda är ute minst en gång om dan på förskolan (om det inte är för kallt).
    Hon dör inte av att stanna inomhus.

På sommaren är vi dock ute mera.
    Och Alma är 12 år och får göra som hon vill om hon vill vara utomhus eller inte.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Apopan

Jag hade nog inte varit ute mer än max en gång per dag med min 1åring, om det inte vore för att jag hade hund som måste ut och motioneras (är väl ute i snitt 2h dagen, då sonen är med) Så jag har iaf full förståelse för att en stannar inne då och då, det hade jag också velat göra ibland. Men det är klart det är bra om en är ute så mycket som möjligt, men jag tänker inte döma andra så lättvindigt.

• Anonym (M)

Det viktiga är väl att barnen får leka ute, inte att man själv är med? Varför gå ut med ett barn som varit på förskolan hela dagen? Bättre att vara hemma och varva ner, mysa i soffan med en bok och vila upp sig inför nästa aktiva dag på förskolan!

• annca

Och hur skulle man skaffa den tiden... :/

Men visst, promenaden till skolan/dagis sker ju utomhus. 
    När man hämtat sen, ja då är klockan dags att laga middag, och sedqan är det snart läggdax för lillen.

Man ska leka ute, man ska laga riktig mat, man ska leka inne, man ska pyssla, man ska läsa, man ska hjälpa till med läxorna, och så är det tid för godnattsagan... Kul att det verkar finnas folk som har ett 30-timmarsdygn!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Hur ofta är ni ute med era barn vid den här tiden?