• Anonym (-A)

Hur får jag min kille att öka sin sexlust?

Hej. Jag är en tjej på 21 år. Jag bor sedan ett år tillbaka tillsammans med min kille. Förhållandet är underbart med mycket kärlek och skratt, men väldigt sällan gnabb. Vi har varit tillsammans i ungefär tre år och sju månader. I början av vårat förhållande hade vi otroligt mycket sex, det var i stort sett varje dag, flera gånger om dagen. (And I LOVE SEX!) Problemet började att uppstå efter ca ett år då han liksom började tröttna på sex. 
    Som det ser ut idag så har vi samlag ungefär en dag i veckan, och jag har lyckas räkna ut att den dagen oftast infaller på en söndag. 
    Jag har under många tillfällen försökt att prata med honom kring detta och fått höra att jag enbart tänker på sexet osv.. Att ha blivit nekad gång på gång har satt djupa spår, och jag kan längre inte ta initiativ eller njuta av samlaget, eftersom att det alltid ska vara den gången i veckan samt på hans villkor.
    Vad ska jag göra? Någon annan som har något tips på hur jag kan få honom på humör? Någon med liknande erfarenheter?
    Jag behöver hjälp och det snabbt. Känner att jag inte vill lämna mitt livs kärlek för en sådan sak.. Och nej sex är inte allt i ett förhållande, men det är en jävligt stor del..

• Svar på tråden Hur får jag min kille att öka sin sexlust?
  • roffe

Folk har olika sexlust. I början är det oftast så att man har mer, det är nytt, spännande och man har många bubbliga känslor.

Det kan även bero på hur man mår fysiskt, psykiskt, om man äter mediciner som drar ner sexlusten, hur förhållandet i övrigt ser ut, om man är stressad (då är det nästan omöjligt att bli på snuskhumör). Kanske är det stress? Oftast är man ledig och slappar på söndagar, kan ju vara därför det blir på den dagen för er?

Det bästa är ju att prata tills han erkänner varför han inte vill så ofta. Kanske är hans normala lust bara omkring en gång i veckan? 

• snorkan
    roffe skrev 2012-12-05 18:20:21 följande:
    Folk har olika sexlust. I början är det oftast så att man har mer, det är nytt, spännande och man har många bubbliga känslor.

Det kan även bero på hur man mår fysiskt, psykiskt, om man äter mediciner som drar ner sexlusten, hur förhållandet i övrigt ser ut, om man är stressad (då är det nästan omöjligt att bli på snuskhumör). Kanske är det stress? Oftast är man ledig och slappar på söndagar, kan ju vara därför det blir på den dagen för er?

Det bästa är ju att prata tills han erkänner varför han inte vill så ofta. Kanske är hans normala lust bara omkring en gång i veckan? 
    roffe du verkar vara klok du!
  • roffe
    snorkan skrev 2012-12-05 18:30:05 följande:
    roffe du verkar vara klok du!
    Tack ska du ha :)
  • Som snö

Fast det troliga är att du rätt vad det är upptäcker att det sprungit iväg 20 sexfattiga år av ditt liv och att du inte står ut em minut till med att ha det så...
    Så mitt ständiga tips när det gäller totalt olika sexlust. Lämna. Direkt. Ingen idé att vänta på att resten ska bli skit också. För det blir det för den som vill ha men inte får. Och du ska inte tro att det blir mer sex när du slutar försöka för att du inte orkar bli nekad igen...

• roffe
    Som snö skrev 2012-12-05 18:41:23 följande:
    Fast det troliga är att du rätt vad det är upptäcker att det sprungit iväg 20 sexfattiga år av ditt liv och att du inte står ut em minut till med att ha det så...
    Så mitt ständiga tips när det gäller totalt olika sexlust. Lämna. Direkt. Ingen idé att vänta på att resten ska bli skit också. För det blir det för den som vill ha men inte får. Och du ska inte tro att det blir mer sex när du slutar försöka för att du inte orkar bli nekad igen...
    Eller så löser man problemet i ett annars bra förhållande?  Man lämnar väl inte en partner så fort man får problem, då kan det inte finnas speciellt mycket kärlek där från början.
  • Som snö

Roffe: vem ska ställa upp då? Den som inte vill ha sex, ska den ställa upp ibland, eller ska den som vill ha ställa upp på att inte ha?
    Om nu problemet är olika sexlust alltså.

• roffe
    Som snö skrev 2012-12-05 18:59:57 följande:
    Roffe: vem ska ställa upp då? Den som inte vill ha sex, ska den ställa upp ibland, eller ska den som vill ha ställa upp på att inte ha?
    Om nu problemet är olika sexlust alltså.
    Då kan man ju se efter om det är bådas normala lust eller om den ena har ett sjukligt stort bekräftelsebehov t ex, eller vill ligga för att döva jobbiga känslor, sen ser man efter om den som inte vill har någon speciell anledning till det. Efter man behandlat sina problem kan man se om det fortfarande inte fungerar. Isåfall kan man lämna om man fortfarande är missnöjd.

Sen är det även intressant hur länge det varit såhär i Ts förhållande, om det är en tillfällig svacka eller om dom haft så i 3,5 år av 4. I så fall är det rätt tydligt att dom kanske inte passar ihop på sexfronten. Kanske kan man testa med en leksak till den kåta personen eller om den som inte vill kan försöka onanera oftare för att få upp sin lust igen osv. Det finns så mkt möjligheter att lösa problem som kan vara värda att prova :) 

Skiter det sig sen ändå så har man ändå försökt lösa det och gjort sitt yttersta för kärleken. Då kan man gå vidare med gott samvete iallafall.  

Att Ts partner blir sur när hon tar upp frågan kan ju bero på att det oftast förväntas att killen ska vara den kåta som alltid vill ligga. Det blir lite som med impotens, att det känns skämmigt att tala om det och det slår hårt på självkänslan. Och även att man vet att ens partner är missnöjd, bara det är oxå jobbigt.
  • PrimitivMan
    Som snö skrev 2012-12-05 18:41:23 följande:
    Jag håller med. Det finns mycket som man kan jämka men olika sexlust/sexintresse är svårt. Husfridsknull är mördande för båda. Blir alltid någon som är missnöjd. Så ja lämna innan det blir allt för krångligt. Eller iaf ta en rejäl funderare på om förhållandet verkligen är så pass bra att det är värt att offra ett bra sexliv för det.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • frisk man

kolla apotek101. de erbjuder ett flertal erektionspiller till bra pris med snabb och anonym leverans. utan tvekan det bästa online apotek jag har handlat ifrån.

Svar på tråden Hur får jag min kille att öka sin sexlust?