Med Lem skrev 2012-12-06 07:49:40 följande:
jag är helt säker på att jag skulle vilja att en otrogen partner berättar omedelbart. att stoiskt offra sin själsfrid och bära den bittra hemligheten ( tack, Fool..

) är mest feghet. det handlar mycket om exakt hur! man får vara noggrann med att inte ens antyda typ att man storsint väljer att återkomma för partnerns skull. och att ärligt visa att man vill absolut få komma tillbaka.
frågan är hur tilliten ska återuppbyggas igen. det har jag inga egentliga svar på, men tydlig och obändig entusiasm för partnern är en bra början. trots att partnern är arg och sur och lessen. generella lösningar på det finns inte, allt beror på individen.
Det var så lite så
Det pratas mycket om mänskliga misstag osv , vilket jag till viss del kan hålla med om , men däremot har jag svårt att se hur man kan skylla lögnerna och undalnhållandet av sanningen som "mänskliga misstag" , jag kan hålla med om att otroheten i sig kankse kan ses som ett mänskligt misstag , att sedan sitta och blåljuga sin partner i ansiktet under lpng tid är inget annat än ren feghet och har inget med misstag att göra , människor kan begå misstag ja , men hur man sedan hanterar sina misstag är en helt annan sak och säger en hel del om vem man är som person.