• Skytten11

    Sambo ska snart börja sin föräldraledighet, nu är han hemma endast 2 dagar i veckan

    hur kommer det att påverka vårat barn?

    jag har varit hemma med honom ända sedan han föddes och nu är det sambons tur att vara hemma.
    har funderat lite på det här med anknytning och så nu när han ska vara hemma.
    när han jobbar är han borta från söndag kväll till fredag kväll, kommer detta påverka våra barn negaivt att jag kommer börja jobba 100%?

  • Svar på tråden Sambo ska snart börja sin föräldraledighet, nu är han hemma endast 2 dagar i veckan
  • FruBecks

    Hur gammalt är barnet? 

    Det är klart att det kommer vara en omställning för barnet, men hur mycket han kommer påverkas är svårt att säga i förväg. Alla är ju olika liksom. 

    Om ni har möjlighet kanske ni kan ta ut dubbeldagar på FP där ni båda är hemma och ha en veckas överlämning, nästan som en inskolning liksom

  • Skytten11
    FruBecks skrev 2012-12-06 08:59:30 följande:
    Hur gammalt är barnet? 

    Det är klart att det kommer vara en omställning för barnet, men hur mycket han kommer påverkas är svårt att säga i förväg. Alla är ju olika liksom. 

    Om ni har möjlighet kanske ni kan ta ut dubbeldagar på FP där ni båda är hemma och ha en veckas överlämning, nästan som en inskolning liksom
    Han är 13 månader när pappan tar över förälraledigheten. Dubbeldagar kan vi inte ta ut han är över året. Till saken hör även att jag jobbar 11 och 13 immarspass när jag jobbar.
  • Skytten11
    elyse skrev 2012-12-08 12:01:57 följande:
    Måste du jobba 100%?

    Ja om han ska vara hemma helt måste jag tyvär göra det.
  • izgo

    Jag tror inte att det är någon fara om han är hemma fredagen, ni båda är hemma hegen oså tar han över på förmiddagen morgon, du kommer ju hem ssen ändå. Min son på 4 månader snart fick vara helt ensam
    Med sin pappa pang bom på helger som 2mån + 3veckor för jag börjadd jobba, jobbar inom vården o första dagen va ja borta 06.30-21.30 så träffade inte honom vaken. Han blrv väldigt glad i pappa dock men efter helgen va han en mamma lover igen :) han känner ju pappan, om ppapan egagera sig över helgen så blir de som en övergång.

Svar på tråden Sambo ska snart börja sin föräldraledighet, nu är han hemma endast 2 dagar i veckan