• EmmaSandin

Sover hela natten

Hej. Jag har en son på 4 månader som sover hela natten och har gjort de i lite mer än en månad. Han vaknar inte ens och äter. Han brukar somna runt 22.00 och vakna runt 10. Ibland måste jag väcka honom för att han sover så länge. Är de normalt att bebisar sover så länge ? De har tillochmed hänt att vi vaknat kl 13.00 på dagen utan att han ätit sen kvällen innan. Känner mig lite orolig. Visst är de skönt att få sova ordentligt men de känns lite oroväckande. Han äter bra och går upp i vikt som han ska och är pigg och glad. Behöver jag oroa mig ?

• Svar på tråden Sover hela natten
  • Loojsen

Kan bara utgå ifrån mig själv.. Men vår sån har utan problem klarat sig utan att äta under natten då han sov 12-13 timmar / natt. Va han hungrig så vaknade han lixom sen va de inge mer med de :) idag när han är snart 20 månader är de dock en annan femma med 1 mål mat om natten.. Haha

• Natulcien

Om han går upp i vikt och är pigg och glad så behöver du knappast oroa dig. Vår son sov likadant. Nu är han 2 år och sover fortfarande fantastiskt bra. Vissa bebisar gillar att sova, helt enkelt.
    Så njut istället. För det är inte särskilt vanligt, har jag förstått... Glad

• FruBecks

Grattis! Kan inte annat än att bli avundsjuk på dig som fått ett barn som gillar att sova

Så länge han äter bra på dagen, mår bra och går upp i vikt som han ska så är det ingen fara att sova hela nätter.  De flesta brukar ju börja trappa ner på nattmålen i den åldern, så han ligger väl lite före i tiden helt enkelt. 

• KLAJSHUH

Gud vad avundsjuk jag blir!!! Njut!! Haha. Och som andra skriver så länge han äter, går upp i vikt som han ska och är nöjd är det ingen fara. Så sov lite åt mig med.. : )

• EmmaSandin

Tack för svaren. Men jag är fortfarande orolig. Idag vaknade vi halv 12 och då somnade han 23.00. Kan de vara nått som inte står rätt till ?

• Natulcien
    EmmaSandin skrev 2012-12-07 11:05:23 följande:
    Tack för svaren. Men jag är fortfarande orolig. Idag vaknade vi halv 12 och då somnade han 23.00. Kan de vara nått som inte står rätt till ?
    Men vad är du orolig för om han nu är pigg, äter och går upp i vikt?

Vår son sov från kl.21 på kvällen till kl.9 nästa morgon när han var 4 månader. D.v.s. 12 timmar utan att vakna eller äta. Ibland blev det 13 timmar. Och han mår finfint och har alltid ätit mycket och gått upp bra i vikt.
  • Loojsen

Jag vet faktiskt många barn som sover 12 timmar i sträck utan att vakna för mat.. Så sluta oroa dig ;) han vaknar om han är hungrig, sen kanske han är en kille som behöver så mycke sömn helt enkelt :)

Svar på tråden Sover hela natten