• Anonym (Hår)

Slinga färgat hår, hjälp!

Hej!

Jag har färgat mitt hår mörkbrunt, nästan svart, i flera år, och nu har jag bestämt mig för att bli nästan ljusbrun i håret. Tänkte göra slingor för att inte gå runt som en kycköing, men är rätt för att få orangea ränder...
    Hur ska jag göra? Har inte råd med att gå till frisören... Någon som gjprt liknande hemma? Alltså slinga ett färgat hår... Är super tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Slinga färgat hår, hjälp!
  • Anonym (Oj)

Ja du om frisören är helt uteslutet så får du chansa helt enkelt. Ta hjälp av en kompis som drar slingor i hela håret, du måste bleka håret för att sedan kunna få det ljusare. Sedan så lägg i en ljus toning på de blekta slingorna, ska tillägga att det är ruskigt svårt att bleka färgat svart hår själv. Hoppas du är lika våghalsig som mig, inget för fegisar. Lycka till!

• Dr Evans

Köp en brun toning utan rött i att använda på slingorna om de blir orangea. Jag har blekt bort svart hår, det blev ok men fick göra det i två omgångar.

• Anonym (Hår)

Tack för svaren! Jag får nog ta å chansa och blir det hel tokigt så får jag ta å färga med nån ljusbrun på slingorna :) vet ni hur man kan göra slingor själv? Har ingen kompis som kan göra slingor, och har ingen slinghätta hemma.

• Dr Evans

Köp en variant som används med folie så slipper du hättan. Det ger lite bredare slingor men mycket mindre arbete.

• Anonym (Hår)

Okey, men hur kommer man åt håret på bakhuvudet själv???

• Anonym (Oj)

Fast göra folie själv är svårt, en hätta brukar ingå i slingpaketen. Köp två paket mood slingblond för brunetter. Har du någon partner som kan hjälpa dig? Min bror tvingade jag dra slingorna på mig...haha! Men som sagt, svårt att sia om hur resultatet blir. Men oavsett, du måste bleka håret för det blir inte ljusare annars.

• JETS

Att bleka ett färgat hår är väldigt osäkert.. Jag använde ett medel som tog bort färgpigment i håret. Köpte på Åhléns, innehöll inget blekmedel utan tog bort färgen. Det kunde bli lite fläckigt men därefter la jag i en tonig, blev kanon

• JETS

Googla på "color B4" och läs lite. Funkade som sagt kanon både på mig (som var mörkbrun) och kollegan (som var svart) ta den starkaste och lägg sedan i slingor eller önskad färg efter

• Anonym

jättesvàrt att fà bort svart färg! speciellt om det är färgat med hemmafärg, altsà färg köpt i butiken. de innehàller oftast metaller som gör att färgen sitter som gjuten! speciellt svart. att göra slingor själv utan hätta är skitsvàrt,  skulle absolut inte rekomendera det! om du absolut màste göra det själv hemma sà är nog sànadär slingpaket bäst, dà fàr du ju allt du behöver. annars är det ju modernt med ombre, altsà ljusare toppar och mörkare i roten! det är enklare att göra själv. dela bara upp i stora partier och lägg blekningsmedlet pà topparna och "massera" uppàt sà att det blir mest fär pà toppen och mindre och mindre uppàt, och sluta dà du är ungefär 10 cm fràn roten.
    sen, skiter sig allt, pà med toning! :) 

• Anonym (Hår)

Tack för alla tips! Ska googla på b4 å kolla lite på det där med mood :)

• Anonym (LiLu)

Klart att du vågar slinga håret! För bästa resultat råder jag dig till att använda hättan och använd alla hål du kan komma åt. För att dra igenom håret där bak genom hättan tog jag hjälp av en spegel som jag kunde ställa upp bakom en annan spegel. Visst var det lite pilligt och det tog säkert närmare 3h att få igenom allt hår genom hättan, men jag blev verkligen supernöjd! gjorde det för ca 2 veckor sedan och har bara slingat 1 gång!

Lycka till!
  • Anonym (Lina)

Köp på garniers Camomille 10. Ljusar upp håret 3-4 nyanser. Ska göra en till omgång här om någon vecka, funkar kanon! Sen kan du lägga i lite ljusa slingor eller en ljusljusbrun färg helt enkelt.

• Anonym
    Anonym (LiLu) skrev 2012-12-06 15:17:36 följande:
    Klart att du vågar slinga håret! För bästa resultat råder jag dig till att använda hättan och använd alla hål du kan komma åt. För att dra igenom håret där bak genom hättan tog jag hjälp av en spegel som jag kunde ställa upp bakom en annan spegel. Visst var det lite pilligt och det tog säkert närmare 3h att få igenom allt hår genom hättan, men jag blev verkligen supernöjd! gjorde det för ca 2 veckor sedan och har bara slingat 1 gång!

Lycka till!
    ja det blev ju helt bra färg, jämn ton. fast... du passar bättre i mörkare! :) men det är ju kul att prova olika.
  • Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2012-12-06 15:37:21 följande:
    Köp på garniers Camomille 10. Ljusar upp håret 3-4 nyanser. Ska göra en till omgång här om någon vecka, funkar kanon! Sen kan du lägga i lite ljusa slingor eller en ljusljusbrun färg helt enkelt.

fast TS har ju nästan svart hàr sà dà kommer det inte att funka...
  • alle96

hej jag har mörkt brunt hår oh vill ändra det till brunt  hur ska jag kunna få det brunt typ lite mörkare än ljusbrunt vill jag ha hur får jag det  snabbt ? :)

• alle96
    alle96 skrev 2014-03-17 10:34:02 följande:
    hej jag har mörkt brunt hår oh vill ändra det till brunt  hur ska jag kunna få det brunt typ lite mörkare än ljusbrunt vill jag ha hur får jag det  snabbt ? :) jag har färgat det mörkbrunt flera år
  • Anonym (Äntligen nöjd)

Jag lovar dig att det är så värt att spara tills du har råd att gå till frisören. Att vara helt nöjd med sitt hår, det betyder faktiskt mycket Oskyldig

• lottalo89

Hejsan jag ochen kompis tänkte färga topparna i någon färg jag har verkligen blont hår och hon har rödlett men vi ska ha sa, mma färg vad ska vi ta för färg som funkar för båda

snälla rekomendera
Svar på tråden Slinga färgat hår, hjälp!