• Vitamin

Tips till julklappsbyte, max 150 kr, ej godis eller alkohol

Ja, ännu en tråd om julklappstips!
    Ska vara med i ett julklpappsbyte och behöver två paket, värde 150 kr st.

Inget godis eller alkohol.
    Ska passa man eller kvinna, 18-70 år.
    Hur lätt är det?

Jag skulle vilja köpa t ex ett lass med talgbollar och en säck solrosfrö, men det säger min sambo att ingen skulle uppskatta, det är hans familj vi ska byta med.
    (Jo, jag tycker att det är en bra sak att få, och i min familj skulle det funka jättebra...!)
    I hans familj gillar damsidan mer duttiga saker, som små stentomtar och ljuslyktor och männen gillar typ ingenting, mer än snus och whisky. Knepigt att köpa "unisex-present" alltså.

Gaah, jag tycker vanligtvis att det är roligt att köpa presenter, men det här är mer en belastning än ett nöje.

• Svar på tråden Tips till julklappsbyte, max 150 kr, ej godis eller alkohol
  • Fraggelgirl

Svårt att köpa unisex presenter över huvudtaget, i alla fall till det priset. Annars fungerar väl sängkläder, handdukar en del.

OT: Har en vän vars mans familj drar en lott om vem de ska köpa julklapp till för 500kr. Alltså köper de bara en julklapp. För något år sedan fick min kompis sin svärmor, då lagade hon ett fotoalbum. Hon samlade ihop bilder från gamla tider och till nu. Jaja.. det hörde kanske ännu mindre till ts. Men om man gör det så så kan man ju anpassa presenten till personen. Även om det är 150kr nivå.

Men unisex gåvor för 150kr.....
    Skraplotter?
    Annars blir det väl någon inredningspryl. Men det är ju så svårt det med.

• Ankankamon

Risvärmekudde i någon rolig könsneutral utforming.
    Något spel eller brainteaser.
    En rolig bok.

• MadHatter

Tänkte också skriva deckare, på pocket. Biobiljetter är också bra. Det finns ju presentkort att köpa på pressbyrån om fika för två som jag tror kostar 150 kr. Annars kanske termos, isdubbar, pannlampa, handstöpta ljus, exklusivt kaffe och te, någon fin vinäger mm,

• Undret Gilan

*Biobiljett
    *Sällskapsspel typ UNO, Skipp-bo eller fas 10 om det är såna som gillar att spela
    * En sån där is skrapa med inbyggd vante
    * Ett fint anteckningsblock med en fin penna till
    *Handdukar
    *En filt
    *En bok
    *Någon känd bra film
    * En almenacka/kalender
    *Kylskåpspoesi
    *En kaffemugg som blir håller sej varm om den står på en platta man sätter i USB uttaget (finns på coolstuff)
     *Ljusarrangemang
    *Några lyxiga te sorter och te silar 

♥Stella 2010-03-28♥
  • Alisa

Te, tekopp, tesilar, nötblandningar (om alla gillar/tål nötter).

Det jag minns att folk gett vid tidigare byten i min släkt är:
    Skålar 
    Bok (Leif GW Perssons)
    Duschcremer/fotvårdsartiklar
    Handduksset

• Bollhav

Jag tycker det är trevligt med temapaket. Med en bok som utgångspunkt. Jag har gjort några sådana genom tiderna men minns inte riktigt vad jag haft med men några exempel kan vara:

Boken Små citroner gula, citron badsalt, citronkarameller en gästhandduk med citroner på.

Boken Kaffe med musik, något gott kaffe, en cd-skiva.

Boken mitt liv som pingvin, Pingvinstång, ficklampa i form av pingvin, pingvinmönstrade strumpor.

Boken ..och en grej till (fortsättning på liftarens guide till galaxen) parfymprov på Alien, reflex med rympskett, rymdgodis

Bara några exempel som inspiration.

• Vitamin

Hmm, najs, nu har jag fått lite inspiration.

Tycker det är svårt med 150 kr. Det blir likasom varken bu eller bä.
    Vore nästan bättre om det bara var en 50-lapp, då blir det mer ok att bara köpa nåt blaj.
    Eller dubbla summan och kunna köpa något redigare.

Bättre att få en specifik person att köpa till än att hitta på något som ska passa en så stor målgrupp.

• HannaS86

coolstuff.se tycker jag fungerar riktigt bra när jag inte vet vad jag ska ge personer, där finns en massa saker som kan fungera för många :)

Svar på tråden Tips till julklappsbyte, max 150 kr, ej godis eller alkohol