• codruta79

    Måste få ut det ur mig!

    Det är inte sant! Jag kan knappt tro mina ögon när jag ser det positiva resultatet på gravtestet. Jag känner för att skrika ut det så alla får höra men det är för tidigt för att hoppas på det för mycket. Har redan haft två missfall, två misslyckade IVF-försök. Hade redan förlikat mig med tanken att vi inte kommer att få ett till barn och nu plötsligt händer det. Jag vill hoppas men vågar inte! Så jobbigt att inte bara kunna glädjas.

    Hur som helst, skönt att detta forum finns så man får åtminstone dela det med folk som förstår och kanske befinner sig i liknande situation. :)

  • Svar på tråden Måste få ut det ur mig!
  • Kämpavidare2012

    Hejsan! Jag fick två streck idag och det va verkligen inget vi trodde! :) det är så att vi gjort 2st IVF och blivit gravida en gång och det va på första försöket men sluta i MA! :( vi skulle egentligen gjort vårt tredje och sista IVF nu i november men jag har inte mått bra psykiskt och vart jätte stressade + att min mens aldrig kom så vi gjorde ett vul och doktorn sa att ägglossning vilken dag som helst nu! :) så vi passade ju självklart på och vi bestämde även att vi väntar tills efter jul då allt förhoppngsvis lugna sig. Nu har det gått över 2 veckor och jag har inte ditekt känt av mensenvärken så o morse tänkte jag att jag gör ett test så kommer väl mensen :) men istället blev det 2streck!! :)) vi är jätte glada och chockade vi hade gett upp lite att de skulle ta sig normalt! (Inga fel på oss) GRATTIS till dig också!!! :)))

  • codruta79

    Så roligt! Vi har ju liknande situation så jag förstår precis hur det känns. Hoppas allt ska fortsätta bra och jag håller tummarna!!!

  • codruta79

    Jag är 33 och min man 43. Vi har blivit gravida med IVF på tredje försöket efter sex år av kämpande och missfall. Nu är dottern 5 år och vi har försökt bli gravida igen direkt efter vi fick henne. Vi har fått missfall igen och sedan ände inget mer. Men nu plötsligt händer det. Konstigt men underbart och hoppas, hoppall skulle verkligen vara s. Vi är ju så tacksamma för att ändå ha fått ett barn och ett till vore fantastiskt. :)

  • Anskuli

    Jag plussade också för ett par veckor sedan, men tror fortfarande inte på att det verkligen är sant. Har haft ett missfall tidigare efter FET, detta plus kom på vårt andra IVF. Jag vågar fortfarande inte tro på att jag verkligen är gravid. Har inbokat tid för VUL den 20.12 och då hoppas vi förstås att få se ett litet hjärta slå. Det skulle vara en fin julklapp :)

  • codruta79

    Håller tummarna! Ja, det skulle verkligen passa bra i julklapp!

Svar på tråden Måste få ut det ur mig!