• Anonym (Tovan)

AKUT HJÄLP! Mitt hår är en enda Tova!!!

Jag är en person som normalt borstar håret 3ggr per dag. Men nu har jag legat sjuk i en veckas tid och duschade nyss för första gången på en vecka. Jag har använt hur mycket balsam som helst och jag säger bara HJÄÄÄÄÄLP. Mitt hår är väldigt långt. Ner till halva ryggen. Det är en enda tova alltså. Jag har inte balsamspray. Hjälper olja? Hur ska jag borsta utan att förstöra håret?? Hela håret har alltså blivit EN HEL TOVA!! Det ser ut som ett kråkbo :(

• Svar på tråden AKUT HJÄLP! Mitt hår är en enda Tova!!!
  • Ankankamon

Det blir inte värre med olja iaf, men det kan ta ett tag att få ut det sen. Ingen panik, börja nedifrån och ta en bit i taget.

• Anonym (Tovan)
    Ankankamon skrev 2012-12-06 18:15:46 följande:
    Det blir inte värre med olja iaf, men det kan ta ett tag att få ut det sen. Ingen panik, börja nedifrån och ta en bit i taget.

Alltså det är som en rund boll typ. Jobbigt. Ska försöka...annars blir det nog saxen. Lagom kul med brutet ben eftersom jag inte kan åka nånstans...
  • Whitetrash86

När jag hade så var det bara att ta saxen. Tyvärr, hade väldigt långt hår då.

Var hos frisören men det fanns inget dom kunde göra. 

• Ninen79

Sätt upp det igen och köp sen Moroccanoil. Jag vaknar med ett fågelbo ;) varje morgon o sliter av massor med hår när jag borsta men med denna olja i håret först så går det jättebra

• Anonym

En flaska balsam i blött hår och borste sen lite i taget med balsamet i. Häll absolut ingen olja i det kommer bara gör det värre.

• bakawas

Jag låg på sjukhus en vecka förut och då hände det samma sak med mitt långa hår. Men blöt håret, ha i inpackning/balsam, kamma försiktigt , fixa lite med fingrarna. Tar ett tag MEN det går ju att tova ut.

• Anonym

Neeej ingen olja det blir bara värre. Borsta nerifran och arbeta dig upp lite i taget. Försök inte borsta håret som vanligt du gör bara tovan hårdare och svårare att få bort.

• IsDimma

En borste med svinborst hjälper mig när mitt långa hår inte är borstat på tre dagar

• Anonym (bättre frisör)
    Whitetrash86 skrev 2012-12-06 18:25:25 följande:
    När jag hade så var det bara att ta saxen. Tyvärr, hade väldigt långt hår då.

Var hos frisören men det fanns inget dom kunde göra. 
    Den frisören borde inte få jobba som frisör. Vi kan borsta ut dreads man haft i flera hår, vi kan borsta ut håret även när någon gjort en hårförlängning med riktigt dåligt lim som spridit sig i hela håret och riktigt dåligt löshår som trasslat sig till en enda klump och blandat ihop sig med limmet. Ja, även då kan vi rädda håret utan att klippa av det! Det kan ta en timme eller två att borsta ut ett riktigt riktigt riktigt trassligt hår men det är alltid möjligt. Är det lim i håret kan det ta en timme extra. Dreads kan ta flera timmar om de är äldre än ett par år. Men det går ALLTID.

Börja nedifrån, borsta lite lite i taget. Låt det ta den tid det tar även om det tar flera timmar! Det blir lite lite bättre så länge du inte ger upp! Olja eller balsam kan också hjälpa om du har friskt hår men om du har väldigt slitet hår kan det vara en nackdel att ditt hår inte är torrt eftersom slitet hår är mer elastiskt när det är blött (som tuggummi ungefär).

Be någon hjälpa dig borsta! Det känns mer hopplöst att göra det själv. Ge inte upp!
Svar på tråden AKUT HJÄLP! Mitt hår är en enda Tova!!!