• Queenie70

Hyacinter med stark doft?

Var får nan tag i det? Såna som fyller hela huset med sin doft. Alla man hittar känns tama och allergianpassade.

• Svar på tråden Hyacinter med stark doft?
  • hangonasec
    Queenie70 skrev 2012-12-06 18:25:44 följande:
    Var får nan tag i det? Såna som fyller hela huset med sin doft. Alla man hittar känns tama och allergianpassade.

Ja det undrar jag också, hittar bara svag doft hela tiden! För några år sedan gick det åtminstone att köpa mellanvarianten.
  • Ordis

Ååå! Vågar man köpa hyacinter numera? Fick huvudvärk av den starka doften förr och slutade att köpa dom. Perfekt!

Tyvärr kan jag inte svara på frågan men jag hade prövat med någon holländsk odlare.

Stava rätt är jävligt överskattat, de flesta läser i ordbilder i alla fall och förstår således vad där står.
  • Babybel

De blå har stark doft. Jag har hittat både på Ica, Coop och vanlig blomsterbutik!

• hangonasec
    Babybel skrev 2012-12-06 18:52:07 följande:
    De blå har stark doft. Jag har hittat både på Ica, Coop och vanlig blomsterbutik!
    alla färger som jag har hittat (ica,coop m.m)har det stått svag doft på kruklappen :(
  • Queenie70
    Babybel skrev 2012-12-06 18:52:07 följande:

Nä svag doft överallt:( bedrövligt trist. Hela iden med hyacinter faller liksom.
  • rosyposy

Jag köpte faktiskt hyacinter av grannens ungars hockeylag. De sålde hyacinter från Tulpankungren, jösses vad starkt de hyacinterna luktar. 
    Så om det kommer några kids hem till dig och vill kränga Blomsterkungens hyacinter så ska du tacka ja  

• Queenie70
    rosyposy skrev 2012-12-06 19:04:53 följande:
    Jag köpte faktiskt hyacinter av grannens ungars hockeylag. De sålde hyacinter från Tulpankungren, jösses vad starkt de hyacinterna luktar. 

Så om det kommer några kids hem till dig och vill kränga Blomsterkungens hyacinter så ska du tacka ja  

Bra å veta!
  • rosyposy

Funderar bara på varför jag valde att skriva Blomsterkungen senare i inlägget... Tulpankungen ska det vara och inget annat. 

Men generellt så tror jag inte att det har så mycket med inköpsställe att göra som det har med odlare....
    Jag menar, COOP-butikerna köper ju säkert in från olika handlare beroende på var i landet det befinner sig. Mitt tipps är att kolla med lite mindre blomsteraffärer kanske och fråga om det är starkt doftande eller ej.  

Svar på tråden Hyacinter med stark doft?